Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
A Research on the General Knowledge of Pastry Chefs About Food Colorings and Their Awareness of Reading Labels
(2022)
Food colorings are substances commonly used to increase the desire to eat by making the appearance of the food more
attractive. This study aims to determine the general knowledge of pastry chefs about food colorings and ...
Hatay İlinin Gastronomi Turizmi Gelişmişlik Düzeyinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2022)
7500 yıllık tarihi birikimi ile zengin bir mutfak kültürüne sahip Hatay, Türkiye’nin önemli
gastronomi destinasyon merkezlerinden biri olma yolunda ilerlemektedir. Bu çalışma ile
Hatay’ın gastronomi turizmi gelişmişlik ...
Sömürge Dönemi Köleliğin Yemek Kültürüne Etkilerinin Araştırılması
(Review of Tourism Administration Journal, 2022)
Yeni Dünya’nın 1492 yılında Kolomb tarafından keşfi ile tüm dünyanın ekonomik,
kültürel ve demografik yapısının değişmesinin yanı sıra mutfak kültürü de
değişime uğramıştır. Keşfedilen yeni toprakların değerlendirilmesi ...
Bozanın Türk Gastronomisindeki Yeri ve Önemi: Geleneksel Boza Üreticileri Üzerine Bir Araştırma
(Kastamonu Üniversitesi, 2022)
Amaç: Ülke kültürlerinin en önemli unsurlarından biri olan gastronomi alanındaki yeni
gelişmeler geleneksel gıdalara olan ilgiyi artırmış olup bunların arasında geleneksel Türk içeceği
olan boza da yer almaktadır. Ancak ...
Roma Mozaik Sanatında Gastronomi Öğelerinin Değerlendirilmesi
(Bayram KANCA, 2023)
Avrupa'dan Afrika'ya ve oradan Asya'ya kadar olan geniş bir coğrafyada yaklaşık bin yıl ve üç
kıtayı etkilemiş olan Roma sanatı; resim, mermer, mozaik, gümüş ve bronz eserler, toprak kaplar
da dâhil birçok gastronomi ...
Gıda Çalışmalarında Yeni Yaklaşım: Gıda Egemenliği
(Gülizar CENGİZ, 2023)
Gıda çalışmaları, bilim, sanat, tarih, toplum ve diğer alanlarda yiyecek ve onun çeşitli yönlerinin eleştirel olarak incelenmesi
olarak tanımlanabilir. Küresel salgınlar, kuraklıklar, savaşlar ve diğer faktörler, yiyecek ...
The Effect of Relationship Marketing Practices on Customer Loyalty in the Food Service Industry: A Qualitative Study on Senior Sales and Marketing Professionals
(İrfan YAZICIOĞLU, 2023)
This study aims to determine the effect of relationship marketing practices in food service
businesses on customer loyalty. In the study, focus group interviews were conducted with seven
senior sales and marketing ...
Korku Çekiciliğinin Gıda Korkusu Üzerine Etkisi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2018)
Gıda korkusu; insanların sağlık, din, gelenek-görenek öğretileri veya korku çekiciliği gibi
gerekçelerle belirli bir gıdayı tehdit olarak görüp o gıdadan uzak durması, gıdayı
tüketmemesi olarak tanımlanabilmektedir. ...
Türkiye’de Kahveye Yüklenen Anlam ve Kahve Tüketim Alışkanlıkları
(Ordu Üniversitesi, 2022)
Küresel etkileşimin artmasıyla birlikte insanlarda yiyeceklerde olduğu gibi içeceklerde de farklı deneyim
alışkanları oluşmaya başlamıştır. Türkiye’de geçmişten bugüne köklü bir kültüre sahip Türk kahvesinin yanı
sıra ...