Türkiye’ye Gelen Çinli Turistlerin Seyahat Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma
Özet
Çin, son yıllarda ekonomik olarak hızla gelişen ve dünyaya açılan bir ülke
konumundadır. Çin, uluslararası turizm pazarında da hızlı büyüme gösteren bir
ülke olarak 2016 yılında en çok turizm harcaması yapan ülke konumuna gelmiştir.
Çin turizm pazarı dünya genelinde ilgi çekmeye başlamıştır. Pek çok ülke bu
pazardan pay alma çabası içerisine girmiştir. Ancak Türkiye’ye gelen Çinli turist
sayıları uluslararası seyahat eden turist sayısı ile kıyaslandığında oldukça düşük
seviyelerde olduğu görülmektedir. Alternatif turizm pazarlarına ihtiyaç duyan
Türkiye’nin bu pazardan daha fazla pay alması gerektiği düşünülmektedir. Bu
düşünceden yola çıkılarak çalışmada Çin turizm pazarının incelenmesi ve Çinli
turistlerin seyahat motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda İstanbul’u ziyaret eden 131 Çinli turist üzerine anket tekniği ile
veriler toplanmış, frekans analizi, farklılık testleri, açıklayıcı faktör analizi
yapılmıştır. Araştırma sonucunda çekici motivasyonların, doğal ve kültürel
olanaklar, etkinlikler, kalite ve güven, alışveriş olanakları, fiyat ve uygunluk
olmak üzere 5 boyuttan oluştuğu, bu boyutların bazı demografik özelliklere göre
farklılıklar gösterdiği görülmüştür. China is a country that has developed rapidly in recent years and opened to
the World. As a country that has grown rapidly in the international tourism market,
China has become the country with the highest tourism expenditure in 2016.
China's tourism market has begun to attract worldwide attention. Many countries
have struggled to gain share from this market. However, the number of Chinese
tourists coming to Turkey seems to be quite low compared to the number of
international traveling tourists. It is thought that Turkey, which needs alternative
tourism markets, needs to get more share from this market. In this way, it is aimed
to examine the Chinese tourism market and determine the travel motivation of
Chinese tourists. For this purpose, survey data and data were collected on 131
Chinese tourists who visited İstanbul, frequency analysis, difference tests,
descriptive factor analysis. As a result of the research, attractive motivations
consist of 5 dimensions including natural and cultural opportunities, activities,
quality and trust, shopping facilities, price and convenience, and these dimensions
show differences according to some demographic characteristics.