İstanbul Gelişim Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi
DSpace@Gelişim, İstanbul Gelişim Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

Güncel Gönderiler
listelement.badge.dso-type Öğe , Determining The Effect of Health Care Marketing Mix Elements on Obtaining Health Information in The Digital Environment(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2024) Yiğit, Muhammet Salih; Başal, MuratWith the advancement of time, the health system, which is one of the important dynamics of life, has become an important process of service marketing. Promotion activities, which are known as activities carried out to facilitate the sale of marketing in health and to persuade the customer, are supported by effective policies in the process. In the process of intense digitalization, patients' access to information takes place on the internet and virtual environments. This article aims to determine the effect of promotion policies in marketing in health services on the process of obtaining health information in digital environment. In this context, data were collected from 397 health service consumers in Istanbul province. The questionnaire created in Google form with the scales determined was applied online. The hypotheses in the context of the model created as a result of statistical analysis of the data obtained were tested. According to the results obtained, the promotion to be made in health has a positive effect on the users' acquisition of health information in the digital environment in service marketing. With this result, it is recommended to evaluate the results in the process of similar studies to be conducted in the future.listelement.badge.dso-type Öğe , Türkiye Özelinde Ekolojik Açık, Ekonomik Büyüme ve Finansal Gelişme İlişkisi: Bayer-Hanck Birleşik Eşbütünleşme Analizi(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2024) Özdemir, Onur; Demir, CerenBu çalışma 1961-2021 arası dönem için Türkiye’de ekolojik açık, ekonomik büyüme ve finansal gelişme arasındaki üçlü ilişkiyi incelemektedir. Örneklem, 1961- 1989 (iktisadi liberalizasyon öncesi), 1990-2021 (iktisadi liberalizasyon sonrası) ve 1961-2021 (tüm örneklem dönemi) olmak üzere Türkiye’deki sosyo-ekonomik yapısal dönüşümü kavramak adına üç ayrı döneme ayrılmaktadır. Bu bağlamda, ampirik değerlendirmeler iki aşamalı test yöntemine dayandırılmıştır. İlk aşamada serilerin durağan olup olmadığını incelemek için içsel yapısal kırılmalı Zivot-Andrews birim kök testleri uygulanmıştır. Durağanlık sonuçları çerçevesinde, bir veya iki içsel yapısal kırılmanın uygulanması durumunda serilerin durağan olmama özelliğinde bir değişiklik olmadığı ve çoğunlukla birinci mertebeden entegre oldukları görülmüştür. Ayrıca Clemente-Montañés-Reyes birim kök testi yaklaşımı serilerin AO ve IO modelleri bağlamında sırasıyla çift ortalama kayması veya kademeli değişim ile karşılaştığını araştırmak için kullanılmıştır. Clemente-Montañés-Reyes birim kök testi yaklaşımının sonuçları serilerin I(1)’de fark-durağan olduğu Zivot-Andrews birim kök yöntemiyle de aynı bulunmuştur. Serilerin eşbütünleşik olup olmadığını test etmek için ise Bayer ve Hanck (2013) tarafından geliştirilen birleşik eşbütünleşme yöntemine başvurulmaktadır. Elde edilen ampirik bulgular serilerin farklı tahmin modelleri ve seçilen her dönem açısından yüksek anlamlılık düzeyinde eşbütünleşik olduğunu göstermektedir. Ayrıca tahmin sonuçları seriler arasında uzun dönemli bir ilişkinin varlığına işaret etmektedir.listelement.badge.dso-type Öğe , Arap Baharı Sonrası İran-Suriye İlişkilerinde Pragmatik Dönüşüm(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2024) Semin, AliTahran-Şam ilişkileri 1946 yılında Suriye’nin bağımsız bir devlet olarak tarih sahnesine çıkmasıyla başlamıştır. Ancak bu ilişkiler Şah döneminde ilerleme gösterememiştir ve özellikle 1979 Humeyni Devrimi’ne kadar giden süreçle beraber ilişkilerde yeni bir dönem ortaya çıkıyordu. İran-Irak Savaşı sırasında Suriye, Baas rejimi Arap ülkeleri arasında birliği savunmasına rağmen, Arap dünyasında Tahran'ın yanında yer alan tek ülke oldu. İran’da Humeyni rejiminin iktidara gelmesi sonucunda Suriye’de Baas partisiyle ilişkilerini geliştirme yoluna gitmiştir. Özellikle 2011’e kadar giden süreçte İran ve Suriye ilişkilerine dikkat edildiğinde en önemli faktörler jeopolitik çıkarlar, Şam’ın İran’ın Saddam iktidarıyla yaşadığı savaşta Tahran’ı desteklemesi ve karşılıklı çıkarlar doğrultusunda oluşmuştu. Örneğin, Suriye'nin İsrail, Lübnan ve Irak ile olan sınırları, Suriye'nin İran için jeostratejik önemini ortaya koymaktadır. Başka bir deyişle Suriye, Lübnan Hizbullah'ına lojistik, mali ve askeri destek koridoru olarak İran için bir ileri karakol işlevi görmüştür. Ancak bu durum 2011 yılında Suriye’de Beşşar Esed rejimine yönelik gelişen protestolarla büyük bir iç savaş krizine tırmandı ve bu tablonun neticesinde İran bu iç savaşın bir aktörü haline gelmiştir. İran, Suriye’de gelişen bu savaş karşısında Baas iktidarını desteklemiştir. Özellikle “İran’ın ideolojik farklılıklara rağmen Esed’i desteklemesiyle beraber Şam-Tahran ilişkileri yeni bir döneme mi girdi?” sorusunun ele alındığı bu çalışmada jeopolitik hususların, askeri gelişmelerin, İran’ın nükleer faaliyetlerinin ve stratejik unsurların ikili ilişkilerde etkisi irdelenmiştir.listelement.badge.dso-type Öğe , Teknoloji Transfer Ofisi Hizmetlerinin Akademisyenlerin Ar-Ge Yeteneklerine Etkisi ve Memnuniyetlerinin Analizi(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2024) Baydeniz, Tuğba; Küçük, Vesile; Gökal, HüseyinTeknoloji Transfer Ofisleri, üniversiteler, araştırma-geliştirme merkezileri ve özel sektör iş birliği ile hayata geçirilmesi planlanan buluş, fikir ve yeniliklerin teşvik edilmesine yardımcı olan ve elde edilen araştırma sonuçlarının ticarileştirilmesi ve endüstriyel kullanıma yönlendirilmesi için çalışan birimlerdir. Araştırmacıların buluşlarının endüstriyel uygulamalara yönelik daha fazla çıktı vermesini sağlaması bu birimin en önemli katkısıdır. Bu çalışma ile akademisyenlerin Araştırma ve Geliştirme alanında çalışmalar yaptıkları durumda veya alana ilişkin çalışmalara katılımları söz konusu olması durumunda birimin hizmetlerinden faydalanma ve memnuniyet durumlarına ilişkin olarak 294 akademisyene anket uygulaması yapılarak Teknoloji Transfer Ofisi hizmetlerinden yararlanma ve memnuniyet düzeylerini ölçmek ve elde edilen veriler ışığında Araştırma ve Geliştirme farkındalıklarına ve yeteneklerine olan etkileri istatiksel olarak analiz edilmiştir. Bu araştırmanın evrenini Türkiye Cumhuriyeti / İstanbul ilinde, Devlet Üniversitesi ve Vakıf Üniversitelerinde görev yapmakta olan akademisyenler oluşturmakta olup çalışmanın tüm alt problemlerine yanıt aramak amacıyla Nicel araştırma yöntemi ve araştırma sürecinde, toplanan veri analizinde “T testi”, “ANOVA” analizleri kullanılmıştır. Ayrıca verilerin analizinde SPSS 24 yazılımı kullanılmıştır.listelement.badge.dso-type Öğe , Marka Cinsiyeti ile Marka Aşkı İlişkisinde Marka Çekiciliğinin ve Marka Özgünlüğünün Aracılık Rolü(Kürşat Öncül, 2024) Alizade, ParisaSon zamanlarda marka sevgisine dair yapılan çalışmaların sayısı giderek artış göstermektedir. Yapılan çeşitli çalışmalarda marka aşkının öncülleri ve etkileri araştırılmaktadır. Bu çalışmada marka sevgisinin öncülleri markanın cinsiyet özellikleri, marka çekiciliği ve marka özgünlüğü olmuştur. Bu çalışmanın amacı marka cinsiyetinin marka aşkı, marka çekiciliği ve marka özgünlüğü üzerindeki etkisinin yanısıra marka çekiciliğinin ve marka özgünlüğünün marka aşkı üzerindeki etkilerine de bakmaktır. Ayrıca, çalışmanın bir diğer amacı marka cinsiyeti ile marka aşkı ilişkisinde marka çekiciliğinin ve marka özgünlüğünün aracılık etkisini araştırmaktır. Başka bir deyişle, bu çalışmada markanın cinsiyet özelliklerinin marka aşkı üzerinde doğrudan ve dolaylı etkiye sahip olup olmadığı araştırılmıştır. Bu ampirik çalışmada önerilen model Türkiye’de yaşayan ve çevrimiçi alışveriş platformlarından alışveriş yapanlar arasından 480 kişiye çevrimiçi olarak uygulanan anketle test edilmiştir. Yapısal modelin hipotezlerini test etmek için yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Çalışmanın bulguları markanın cinsiyet özelliklerinin marka aşkı üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olmadığını saptamıştır. Elde edilen bulgular markanın cinsiyet özelliklerinin marka çekiciliği ve marka özgünlüğü üzerindeki etkisini ve marka çekiciliğinin ve marka özgünlüğünün marka aşkı üzerindeki etkilerini onaylamıştır. Bununla birlikte, markanın cinsiyet özellikleri ile marka aşkı arasındaki ilişkide marka çekiciliğinin ve marka özgünlüğünün aracılık rolünün ortaya çıkması çalışmaya özgünlük kazandırmıştır. Başka bir ifadeyle, çalışmanın bulguları markanın cinsiyet özelliklerinin marka aşkını dolaylı olarak etkilediğini onaylamıştır.