Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPelemo, Oluwabunmi Oluwaseun
dc.date.accessioned2023-02-10T13:21:53Z
dc.date.available2023-02-10T13:21:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3882
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. SEZER CİHAN GÜNAYDIN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı Konu: İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractBu araştırma, sosyal medyanın müşteriyi elde tutmanın bir belirleyicisi olan tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisini araştırmayı ve keşfetmeyi amaçlamıştır. Instagram, bu araştırmanın vaka çalışmasıdır. Spesifik olarak, araştırma şunları amaçlamaktadır. (i) Instagram Reklamlarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisini belirlemek (ii) Instagram incelemelerinin tüketici satın alma kararları üzerindeki etkisini belirlemek. (iii) Instagram'daki Bilgiler ile tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi araştırmak Bu çalışma sırasında analiz edilen veriler, iyi yapılandırılmış anketler kullanılarak Nijerya'nın Lagos Eyaletindeki iki yüz (200) referanstan alınmıştır. Niteliksel veriler aynı zamanda tümü uygun şekilde atıfta bulunulan çeşitli kitaplardan, dergilerden, dergilerden ve çevrimiçi kaynaklardan elde edildi. Veri analizi, regresyon analizi ve açımlayıcı faktör analizi kullanılarak yapılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları ve bulguların analizi, Instagram'ın tüketici satın alma davranışı üzerinde kayda değer bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Çalışma, daha fazla işletmenin, bilgi kaynağı için sosyal medya platformunu kullanan çok sayıda sosyal medya kullanıcısına markaları ve hizmetleri hakkında bilgi paylaşma aracı olarak Instagram'dan yararlanmasını önermektedir.en_US
dc.description.abstractThis research sought to explore and discover the Influence of Social media on Consumer Buying behavior, which is a determinant of customer retention. Instagram was the Case Study of this research. In specific terms, the research sought to: (i) To determine the impact of Instagram Ads on consumer buying behavior (ii) To determine the influence of Instagram reviews on consumer purchasing decisions. (iii) To investigate the relationship between Information on Instagram and consumer behavior The data analyzed in the course of this study were sourced from Two hundred (200) respondents within Lagos State, Nigeria using well-structured questionnaires. Qualitative data was also sourced from several books, journals, magazines, and online resources, all duly referenced. Data analysis was carried out using regression analysis and exploratory factor analysis. The results of this study and the analysis of findings shows that Instagram has a notable influence on consumer buying behavior. The study recommends that more businesses should leverage Instagram as a means of sharing information about their brands and services to the teeming number of social media users who use the social media platform for information sourcing.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectConsumer Buying Behavioren_US
dc.subjectInstagram Adsen_US
dc.subjectInstagram Reviewsen_US
dc.subjectInstagram Informationen_US
dc.subjectTüketici Satın Alma Davranışıen_US
dc.subjectInstagram Reklamlarıen_US
dc.subjectInstagram İncelemelerien_US
dc.subjectInstagram Bilgilerien_US
dc.titleThe influence of social media on consumers buying behaviour: A casestudy of Instagramen_US
dc.title.alternativeSosyal medyanın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Bir Instagram vaka çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess