Yazar "Başal, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Determination of the Mediating Role of Social Media Marketing Activities in the Effect of Brand Trust on Perception Towards Medical Tourism(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024) Çetin, Anıl; Başal, MuratAim: This study aims to determine the mediating role of social media marketing activities in the perceptual effect of brand trust on medical tourism. Method: In this study, where a survey was applied as one of the quantitative methods, the survey created in the form of a five-point likert scale in the scale ranges was applied on Google Forms to obtain data. Data were obtained from 390 people consisting of customers who benefit from medical tourism and use social media in Istanbul. The hypotheses created based on the model were tested using the SPSS statistical system. Data were analyzed with ANOVA and t-tests. Results: As a result of the lean analyses, the direct effect of brand trust on medical tourism potential was calculated as 0.246. The indirect effect of brand trust on medical tourism potential due to social media marketing activities was calculated as 0.118. As a result of the first two effects, the total effect of brand trust on medical tourism potential was calculated as 0.364. Conclusion: The effect of customers' trust in the brand on the perception value shown in medical tourism is also desired to be known by businesses. In this context, customers using social media platforms are informed using this channel to get information about their previous experiences in health tourism. As a result of the analysis of the study data, it was revealed that trust in the brand would be strong, especially on the part of consumers, due to their use of medical tourism. In this process, it was concluded that there was a mediating role in influencing the structures related to the subject in social media, depending on the reasons for their creation and explanation.Öğe Kitap İncelemesi - 1: Influencer: Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2022) Başal, MuratYazar: Brittany HENNESSY, Influencer: Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak (Influencer: Building Your Personal Brand in the Age of Social Media), Alara ERGİN (çev.), İstanbul: Nova Yayınları, 2022, 208 s. ISBN: 978-625-8489-23-1 Dijital ve sosyal medyanın gelişimiyle birlikte işletmeler markalarını tanıtacak birilerini bulmayı amaçlamaktadır. Kelime olarak etkileyen kişi olarak denilen influencerlar yazarı böyle bir kitap yazmaya yönlendirmiştir. Kitabın yazarı, gece hayatı bloğunda yazarlık, ardından sosyal medya stratejisti ve şimdide Hearst Magazines Digital Media’da influencer stratejileri ve işbirlikleri bölümünde kıdemli yönetici olan Brittany Hennessy, sosyal medya çağında kendi markanızı yaratmanızı sağlayacaktır. Influencer dünyasının tüm detaylarını ve püf noktalarını rakipsiz bir anlayışla aktarmaktadır. Deneyimleriyle birlikte görüşlerine yer verdiği bu çalışmada, kendisi de bir influencer olan ve yine bu alanın ilkleri olarak gösterilen Brittany Hennessy’nin Influencer Sosyal Medya Çağında Marka Yaratmak adlı çalışması tanıtılmaya çalışılmıştır. Yazar bu kitapta içerik olarak influencerın pazarlama dünyasında başarılı olmak adına gerekli duydukları tüm temel bilgileri sunmaya çalışmaktadır. Sosyal medyada kitleleri etkilemek ve markanızı sunarak hak etiğiniz şirkete ulaşmak adına faydalı bir kitap olacaktır. Influencerların ne olduğunu belirtmek amacıyla bu çalışmayı yapmaktadır. Yaptığınız işten nasıl para kazanacağınız konusunda yönlendirici olmaktadır. İnfluencerların durumu hakkında genel bilgi vermeye çalışan bu kitap alanıyla ilgili kullanıcılara kaynak olacak bir başvuru niteliğindedir. Instagram’da gezerken sizde diğerleri gibi olmak istediğinizde yol gösterici bilgi verecek bir kitaptır. Dört ana kısım ve sekiz bölümden oluşan bu eserin hedef kitlesi influencer olmak isteyenlere temel deneyimleriyle bilgi sağlamaktır. Kitapta tek bir metodoloji ele alınmıştır. Yani yazarın yaşamsal deneyimlerinin anlatıldığı kişisel görüşler ve önerilere yer verilmiştir. Markalarını etkin hala gelmeye çalışan işletmelerin yapmaya çalıştığı büyük kampanyalarda etili olmak istemekteler. Influencerlerın nasıl etkili olacağını anlatmaya çalışan yazarın yazdığı bu yazı sayesinde ilkeleri belirleyerek alandakilere yönlendirici bir rehber olacaktır. Influencerların yapacakları etkili iletişimden para kazanmalarına kadarki sürece yönelik önerileri bünyesinde barındırmaktadır. 208 sayfadan oluşan kitap dört kısım ve sekiz bölümden oluşmaktadır. Yazar tüm bölümlerde yaşanmış örnek olaylarla desteklerken son bölümde alanla ilgili bir de terimler sözlüğü vererek çalışmayı tamamlamıştır.Öğe The mediating role of management's digital transformation in the effect of company website design(EDP Sciences, 2023) Başal, Murat; Faruk Sarkbay, Ömer; Akdüz, HümeyrarToday, the service sector, which shows a high rate of development, produces services in half with other sectors. Health service is the determination of the needs of those who benefit from health-related services, making health services suitable for these needs and encouraging patients to use these services. As a result of digitalization and the spread of the internet, businesses are trying to reach their customers by using this channel. It is also important what the opinions of those who use or see the page about this web service are. In the current age we live in, the rapid advancement of digital technology draws the attention of both consumers in their daily lives and business managers. Keeping up with the digital transformation process is believed to enhance their efficiency. The aim of the study is to determine the effect of the websites created by the companies in the health service marketing on the customer perception. In this context, the results obtained from 400 health consumers residing in Istanbul and benefiting from health services were analyzed by applying ANOVA and t-test, along with the structural equation model. Three of the hypotheses formed were accepted. As a general result, it has been accepted that the visual status of the website to be created, as well as its functionality, have an effect on customer perception. It has been concluded that the appropriately designed Web site has an effect on customer perception. In addition, this study will be able to form an idea about future research and studies. © The Authors, published by EDP Sciences.Öğe Örgütsel Adaletin Sosyal Medya Pazarlamada Marka Kişiliği Algılamaları Arasındaki Farklılık: Havacılık Sektöründe Bir Uygulama(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023) Başal, Murat; Süzen, EkremHavayolu taşımacılığı hızlı, konforlu ve kaliteli ulaşım hizmeti sunmaktadır. İşletmeye iyi bir imaj oluşturmada ve kalite sağlamada çalışanların motivasyonu büyük öneme sahiptir. Havacılık sektöründe tüm iş alanlarında çalışan personel üzerine yapılan bu çalışmada, yönetimde örgütsel adalet kavramının işletmeler için önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Yöneticilerin karar ve uygulamalarında adalet kavramı çalışanlar tarafından olumlu biçimde algılanmaktadır. Hem motive edici olmakta, hem de işletme imajına katkı sağlamaktadır. Ayrıca günümüzde marka imajını destekleyen bir diğer olguda sosyal medyada üretilen, sunulan içerikler ve bu içeriklerin yönetimidir. İşletmeler internet aracılığıyla içerik ürettiği interaktif iletişim platformu olarak bilinen sosyal medyada sundukları hizmetleri ve kendilerini tanıtmaktadır. Bir işletmenin sunduğu hizmet ya da ürünü bir başkasından ayrıt etmeyi sağlayacak olan markanın bir birey gibi kişileştirilmesi ise markanın kişileştirilmesidir. Bu çalışmadaki amaç işletmedeki çalışanlarda örgütsel adaletin sosyal medya pazarlamanın marka kişiliğine ilişkisi araştırmaktır. Bu amaçla yapılacak olan nicel araştırmada için Google formlar da oluşturulan anket formunun uygulanması sonucu elde edilen veriler SPSS 25 programı aracılıyla analizi yapılmıştır. Burada uygulanan ANOVA ve t-testi sonucunda oluşturulan model doğrultusunda öne sürülen hipotezlerimiz test edilmiştir. Sonuçta dijitalleşmenin önem kazandığı günümüzde işletmeler sosyal medya pazarlamayı kullanarak oluşturdukları marka kişiliğinin örgüt içindeki yöneticilerin çalışanlara yönelik örgütsel adaletinde pozitif yönde anlamlı bir farklılığa sahip olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Ayrıca göre 25 yaş altındakiler diğer yaş gruplarına göre örgütsel adalet algısı daha yüksek olduğu ve örgütsel adalet boyutlarının ortalamalarına bakıldığında, dağıtımsal adalet 12,11 (±4,45), işlemsel adalet 14,90(±4,8), etkileşimsel adalet 24,59 (±8,44) şeklinde olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın üretim sektöründe de uygulanması ve sonuçların karşılatılması, çalışmanın genellemesine katkı sağlayacaktır.Öğe Örgütsel Ağ Ölçeği: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması(Melih Topaloğlu, 2024) Adalı, Murat; Başal, Murat; Süzen, EkremAmaç – Ticari hayattaki bir firmada ortak hedefler doğrultusunda ve bu ortak düzen içinde faaliyetini gerçekleştiren işletmelerin gerek kendi içindeki düzende gerekse diğer benzer kuruluşlarla etkileşimi neticesinde oluşan örgütsel ağ önemini arttırmaktadır. Örgütün bu iletişimsel sürecinin analizinin yapılmasında işletme yönetimi açısından gerekli olmaktadır.Bu çalışma ile örgütsel Ağ Ölçeğine yönelik Otuz Beş (35) soruluk ölçek oluşturmak adına Hilde van Baal, tarafından 2014 yılında Hollanda’daki Tilburg Üniversitesinde hazırlamış olduğu “Sektöründeki örgütler arası ağlar, Ağ özelliklerinin konfigürasyonlarının ağ etkinliği üzerindeki rolü” isimli tez çalışmasındaki Elli Yedi (57) soruluk ölçek maddelerinden alınarak Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmaktadır. Yöntem – Ölçeğin Türkçe formu ilk olarak 122 kişilik bir ön test çalışması yapılmıştır. Bu süreç öncesinde dik uygunluğu açısından çevirileri yapılmıştır. Ölçekte Crombah Alfa α= 0.984 şeklinde sonuçlanmıştır. Ölçekle ilgili olarak farklı şekillerin durumu test edilmiş ve ölçek ilgili olarak tek boyutun bulunduğu saptanmıştır. Bulgular – Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) ölçümüyle ilgli değer 0,953şeklinde çıkmıştır. Faktör analiz sonucuna yönelik uygulanan “Barlett” testindeki değer 4986,801 (p=0,000) şeklinde görülmüştür. Güvenirlik durumu açısından Crombah Alfa sonucu α= 0,984 olmasıyla ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğu görülmüştür. Ölçeğin Öz Değer sonucu 22,811şeklinde elde edilmiştir. Ölçeğin geneline yönelik olarak yapılan toplam varyans durumu ise % 65,175 değerinde bir sonuç ortaya çıkmıştır. Ölçeğin tüm maddelerinin istatistiki yönden anlamlı olduğu bulunmuştur. Tartışma – Yapı geçerliliğine yönelik yapılan DFA ve AFA yöntemleriyle anketin uyarlama sürecinin son haline ulaşılarak ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğu sonucu elde edilmiştir. Tüm bunlar soncunda ölçeğin istenilen ölçüm aracı olarak Türkiye’de gerçekleştirilecek olan anket çalışmalarında kullanılabilecek bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Sponsorluğun Tüketici Davranışlarında Karşılığı Var Mıdır?(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023) Başal, Murat; Gümüş, İzzet; Parıltı, NurettinBugün birçok işletme tüketicilerin yapacağı benzer satın almalarda yine kendi markalarını tercih edebilmeleri konusunda ikna yolları aramaktadır. Bu nedenle ürün ve hizmetlerine değer katıp, tüketicinin zihninde etkili ve kalıcı imaj oluşturup, rakiplerinden daha önde bulunabilmek adına sponsorluk faaliyetlerine öncelik vermektedir. Marka farkındalığını dolaylı yoldan yaparak tüketicinin zihninde etkili olmak adına yapılan sponsorluk faaliyeti, kurum imajı yanında ürün ve hizmetin satın alınmasını sağlayarak işletmenin hedeflerini de destekleyen etkinliklere ayni veya nakdi kaynak sağlamaktadır. İncelemeye çalışan işletmeler bu kişileri elinde tutmak için tutundurma aktivitelerine daha fazla önem vermektedir. Çalışmadaki amaç, sponsorluk faaliyetlerinin tüketicinin bir ürünü satın alma davranışındaki etkisinin Ankara ilindeki otomobil kullanan tüketiciler yönüyle etkisinin ne derecede olduğunu belirlemeye yönelik bir alan çalışması yapmaktır. Nicel araştırma yöntemleri kullanılan bu çalışmada oluşturulan anket formu yüz yüze uygulanarak veriler elde edilmiştir. Toplamda 430 anket toplanmış ve oluşturulan hipotezler SPSS 22,0 istatistik programı ile analizleri yapılmıştır. Anketler soncunda tanımlayıcı istatistik olarak Anova, t testi, sobel testi ve korelasyon analiz testleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan sponsorluk faaliyetlerinin tüketicinin satın almasında etkiye sahip olduğu bunların aralarında anlamlı bir ilişkinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum tüketicinin bilinçaltında olumlu bir etkiye sebep olduğu anlamında değerlendirilmelidir. Ulaşılan bu sonuçlar pazarlama yöneticileri ile gelecekte yapılacak araştırmalar konusunda nitelikli bir yol gösterici olacaktır.Öğe Sponsorluk çalışmalarının tüketicinin satın alma davranışı üzerine etkisi: Ankara ilindeki otomobil kullanıcılarına yönelik bir alan çalışması(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Başal, MuratGünümüzde otomobil işletmelerini en fazla zorlayan unsurlardan biri de, tüketicilerin yapacağı -benzer satın almalarda- otomobil işletmelerinin tekrar kendi markalarını satın almaya ikna etmektir. İşletmeler ürünlerine değer katmak, tüketicilerin zihninde etkili ve kalıcı bir imaj oluşturarak rekabet tehditlerini de bertaraf etmek için sponsorluk faaliyetlerini etkinleştirmeye çalışmaktadırlar. Sponsorluk; marka farkındalığını ve kurum imajını arttırmak veya sunulan ürün ve hizmetlerin doğrudan satışlarında tüketicinin markayı tercih etmesini sağlayarak işletmenin hedeflerini destekleyecek olay ya da etkinliklere ayni ya da nakdi kaynak sağlayan bir uygulamadır. Ticari işletmeler, rakiplerinden daha fazla başarı göstererek istenilen pazarlama amaçlarına ulaşmak amacıyla sponsorluk faaliyetiyle dolaylı yoldan tüketicilerin zihninde farkındalık oluşturup amaçlarını gerçekleştirmektedirler. Tüm ihtiyaçlarını giderme beklentisi içinde olan nihai tüketicilerin gerçekleştirdiği satın alma davranışı, tüketici davranışını oluşturmaktadır. Özellikle otomobillerin ve diğer karayolları araçlarının tüketicinin tercihlerinde sponsorluğun etkili olduğu düşünülmektedir. Son zamanlarda tüketim alanında gerçekleşen önemli değişimlere bağlı olarak tüketim algılarında belirginleşen durumlar sonucunda işletmeler tüketicileri ellerinde tutmak amacıyla "tutundurma aktiviteleri"ne daha fazla değer vermektedirler. Buradan hareketle, sponsorluğun tüketicinin ürünü satın alma davranışı üzerine etkisinin, Ankara ilindeki otomobil kullanan tüketicilere nasıl yansıdığının belirlenmesine yönelik yapılacak alan çalışması ile konunun detaylıca incelenmesi amaçlanmaktadır. Konu nicel araştırma yöntemlerinden "Yüz Yüze Anket Sistemi" ile toplamda 430 kişiyle değerlendirilmiştir. Hipotezler test edilirken SPSS 22,0 istatistik programlarından yararlanılmıştır. Anketler sonucunda tanımlayıcı istatistikler olarak "Çok Yönlü Varyans Analiz (ANOVA), t testi, TUKEY testi, Sobel testi ve Korelasyon analiz testleri" kullanılarak değerlendirilmiştir. Yaş, cinsiyet ve medeni durum olarak yapılan analizlerde anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenirken, eğitim durumu bakımından yapılan testlerde farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır. Kavramsal çerçeve sonucundaoluşturduğumuz altı hipotezimizden ilk üçü kabul edilirken sonraki üç tanesi de reddedilmiştir yalnızca altıncı hipotezimizde eğitim, gelir ve çalışma durumu açısından kabul edildiği ortaya çıkmıştır. Ulaşılan bu değerler, bize algısal olarak tüketicilerin bilinçaltında olumlu bir etkide bulunduğunu göstermektedir. Sponsorluk faaliyeti ile tüketici satın alma davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğuna ulaşılmıştır Bu araştırmadaki bulgular pazarlama yöneticilerine ve literatürde yapılacak olan çalışmalara önemli nitelikte kaynak olacaktır.