Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlbayrak, Aslı
dc.date.accessioned2023-11-09T13:31:56Z
dc.date.available2023-11-09T13:31:56Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6313
dc.description.abstractDünyada son 30 yıllık süreçte bilgi teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler hem kişilerin hem de işletmelerin yaşam içinde hayatın normal seyrini değiştirmiştir. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte de basit bireysel ilişkilerden uluslararası ticarete kadar hemen her faaliyet internet sayesinde yapılmaya başlamıştır. Bu noktada kişilerin tanıdıklarıyla birlikte olma yeni arkadaşlar edinme ve kendini ifade etme gibi isteklerinin karşılanması için sosyal medya kavramı ortaya çıkmıştır. Günümüzde tüm dünyada en fazla kullanılan sosyal mecralardan biri de Instagram’dır. Bu çalışmanın amacı, tüm dünyada en yaygın kullanılan sosyal medya mecralarından biri olan Instagram’da kullanıcılarının restoranlarla ilgili önem verdikleri unsurları ve bu unsurların satın alma niyeti üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma alan araştırması olarak 375 kişiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada anket yönetimi kullanılmış ve müşterileri Instagram sayfası bulunan restoranlarda sırasıyla Güven, Paylaşım, Konum ve Fiyat faktörüne önem verdikleri ve bu faktörlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterdiği, Paylaşım ve Konum faktörlerinin de müşterilerinin satın alma niyetlerini etkilediği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractLast 30 years in the world, developments in information technologies have changed life for both individuals and businesses. With the spread of the Internet, almost everything started to change from simple individual relations to international trade by the agency of internet. At this point, the concept of social media has emerged in order to meet people's desires, to meet new people, to make new friends and to express themselves. In this time, one of the most used social media tools in the world is Instagram. The aim of this study is about Instagram, which is a one of the most widely used social media tool all over the world and its aim that Instagram users’ attach importance to factors in restaurants and their effects on the purchase intent. The study was conducted with 375 people as field research. Questionnaire method was used in the study, and it was found that restaurant customers attach importance to Trust, Sharing, Location and Price factors in Instagram and these factors differ according to the demographic characteristics of the participants and the Sharing and Location factors affect the customers' purchasing intentions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherYüksel Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2020.474en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectRestoranen_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectRestauranten_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.titleRestoran Müşterilerinin Instagram’da Önem Verdikleri Faktörler ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeFactors that Restaurant Customers Pay Attention to Instagram and Effect on Purchasing Intenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentGüzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-1002-2476en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2180en_US
dc.identifier.endpage2196en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAlbayrak, Aslı


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess