Restoran Müşterilerinin Instagram’da Önem Verdikleri Faktörler ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
Özet
Dünyada son 30 yıllık süreçte bilgi teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler hem kişilerin hem
de işletmelerin yaşam içinde hayatın normal seyrini değiştirmiştir. İnternetin yaygınlaşmasıyla
birlikte de basit bireysel ilişkilerden uluslararası ticarete kadar hemen her faaliyet internet
sayesinde yapılmaya başlamıştır. Bu noktada kişilerin tanıdıklarıyla birlikte olma yeni arkadaşlar
edinme ve kendini ifade etme gibi isteklerinin karşılanması için sosyal medya kavramı ortaya
çıkmıştır. Günümüzde tüm dünyada en fazla kullanılan sosyal mecralardan biri de
Instagram’dır. Bu çalışmanın amacı, tüm dünyada en yaygın kullanılan sosyal medya
mecralarından biri olan Instagram’da kullanıcılarının restoranlarla ilgili önem verdikleri
unsurları ve bu unsurların satın alma niyeti üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma alan
araştırması olarak 375 kişiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada anket yönetimi kullanılmış ve
müşterileri Instagram sayfası bulunan restoranlarda sırasıyla Güven, Paylaşım, Konum ve Fiyat
faktörüne önem verdikleri ve bu faktörlerin katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık
gösterdiği, Paylaşım ve Konum faktörlerinin de müşterilerinin satın alma niyetlerini etkilediği
saptanmıştır. Last 30 years in the world, developments in information technologies have changed life for both
individuals and businesses. With the spread of the Internet, almost everything started to change
from simple individual relations to international trade by the agency of internet. At this point,
the concept of social media has emerged in order to meet people's desires, to meet new people,
to make new friends and to express themselves. In this time, one of the most used social media
tools in the world is Instagram. The aim of this study is about Instagram, which is a one of the
most widely used social media tool all over the world and its aim that Instagram users’ attach
importance to factors in restaurants and their effects on the purchase intent. The study was
conducted with 375 people as field research. Questionnaire method was used in the study, and it
was found that restaurant customers attach importance to Trust, Sharing, Location and Price
factors in Instagram and these factors differ according to the demographic characteristics of the
participants and the Sharing and Location factors affect the customers' purchasing intentions.
Cilt
4Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6313Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: