Başlık için Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 172, listelenen: 21-40
-
The Communication Language of the Concept of Fellow-Townsmenship in Turks in Social Media
(Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2020)Within the scope of the concept of the power of social media to create social movements, the frequency of citizens' communication with each other on social media was examined. Especially those who migrate from rural areas ... -
A Computational Determination of a Nozzle Activated Fixed-Wing Uav
(2022)This paper proposes new methods and strategies for the propulsion of a mini Unmanned Aerial Vehicle (UAV). Typically, the UAVs are propelled by new technology batteries, fossil fuels, and hybrid systems. An experimental ... -
Cooking with ChatGPT and Bard: A Study on Competencies of AI Tools on Recipe Correction, Adaption, Time Management and Presentation
(İrfan Yazıcıoğlu, 2023)With its potential use in many areas including food and beverage sector, artificial intelligence has become one of the most prominent topics recently, partly due to the new AI tools. This study evaluates the competencies ... -
COVID-19 Başta Olmak Üzere Salgınlar Sürecinde Evden Çalışmanın İşletmelerin Gelecek Stratejilerine Etkileri
(Karabük Üniversitesi, 2021)Tarih boyunca yaşanan pek çok salgın iktisadi, toplumsal ve sosyal yaşamda sarması zor yaralar açmış, devletlerin yıkılma sürecini hızlandırıp feodaliteyi çökertmiş, asker sayısını azaltıp savaşların mağlubiyetle ... -
Covid-19 Döneminde Abd Borsaları, Altın Fiyatları ve VIX Endeksi ile Bitcoin ve Ethereum Fiyatları Arasındaki İlişkinin Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Çalışmanın amacı, 03.01.2020 ile 28.02.2022 dönemi için üretim araçlarındaki gelişmenin bir başka veçhesi olan dijitalleşme ile kripto paralara yönelimin hızlanmasının geleneksel borsalara alternatif olup olmayacağını ... -
Covid-19 Pandemisinin BIST Sektör Endeksleri İle İlişkisi: Bayer – Hanck (2013) Eşbütünleşme Analizi
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Dünya ülkelerini beklenmedik bir şekilde etkileyen Covid-19 pandemisi, ölüm ve hastalıkların yanı sıra ciddi ekonomik kayıplara da yol açmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde, Covid-19 pandemisinin her sektörü ... -
Covid-19 Pandemisinin İşletmelerdeki Pazarlama Stratejileri ve Tüketici Trendleri Üzerindeki Etkileri
(BİLSEL CONGRESS, 2023)Krizleri yönetebilmek ve kriz zamanlarında hayatta kalabilmek işletmeler için hiçbir zaman kolay olmamıştır. Ancak Covid-19 pandemisi daha önceki krizlerden farklı olarak hiç beklenmedik bir biçimde gelmiş, neredeyse tüm ... -
Covid-19 Sürecinin Tüketici Davranışlarına Etkisi ve Tüketici Eğilimlerindeki Yenilikler: Bağışıklık Güçlendirici Gıda Takviyeleri Örneği
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)COVID-19 sürecinde tüketicilerin farklı satın alma motivasyonlarına bağlı olarak farklı tüketici davranışları göstermektedirler. Bu durum, hijyen alışkanlıklarından maske takmaya, tüketici satın alma alışkanlıklarından ... -
Çalışanların iş Tatmininin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneği
(Kastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, 2016)İşletmelerin rekabet üstünlüğünü koruması, verimliliğin sağlanması büyük oranda çalışanların verimliliği ile alakalıdır. Çalışanların verimliliğinin sağlanması da ancak çalıştıkları işten memnun olmalarıyla mümkündür. ... -
Çevrimiçi Alışveriş Platformlarında Teknoloji Özellikleri ve Marka Özgünlüğünün Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Marka Özdeğerine Etkisinde Marka İtibarının Düzenleyici Rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. ... -
Çevrimiçi Yiyecek-İçecek Platformlarında Kişisel ve Kurumsal Güvenin Marka Tutumu ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Marka Cinsiyeti Özelliklerinin Düzenleyici Rolü
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2022)Bu çalışma kişisel ve kurumsal güvenin marka tutumu ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemeyi ve aynı zamanda kavramsal modeldeki ilişkilerde marka cinsiyeti özelliklerinin düzenleyici etkisini araştırmayı ... -
Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler ile Yeşil Gelecek ve Refah Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Dumlupınar Üniversitesi, 2024)Yeşil Gelecek Endeksi ve Legatum Refah Endeksi, toplumsal ve ekonomik kalkınmanın yanı sıra çevresel sürdürülebilirliği değerlendirmek için önemli araçlar olarak kullanılmaktadır. Bu endeksler, ülkelerin ekonomik büyüme ... -
Demokrasi, Popülizm ve Yok Olan Doğa
(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Bu çalışma, dünyada ve özelde Türkiye’de gerçekleşen doğa tahribatlarının ekonomik kriz ve kültürel egemenlik arzusu ile ilişkisini, siyasal iktidarın popülizmi bir araç olarak kullanarak nasıl meşrulaştırdığını göstermeyi ... -
Dezenformasyonla Mücadelede İfade Özgürlüğü: İçeriğin Korunması ve 29. Madde
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2023)İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve artan dijitalleşme, dezenformasyonun günümüz modern dünyasındaki etkisini ve gücünü arttırmıştır. Dezenformasyon, değişen yapısı ile farklı hak ve özgürlükleri tehdit edebilmekte, ... -
Dijital Akış Platformlarının “Yıkıcı” Etkisi: Sinemanın Geleceğine Dair Güncel Tartışmalar ve Bir Değerlendirme
(Selçuk Üniversitesi, 2022)Dijital akış platformlarının yükselişi geleneksel sinema sanatının geleceğine dair çeşitli endişeleri de beraberinde getirmiştir. Bu konuda üzerine en çok tartışılan unsurlardan biri “sinemanın ölümü” görüşünün de ortaya ... -
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ... -
Döviz Kurundaki Değişimlerin Türkıye’nin Sektörel ve Faktör Donatımı Temelindeki İhracatına Etkileri: Yeni Dış Ticaret Politikasının Değerlendirilmesi
(Marmara Üniversitesi, 2023)Çalışmanın amacı, 2013-2021 yılları arası 108 aylık veri kullanarak reel döviz kurundaki değişimlerin Türkiye ekonomisinin sektörel ve faktör donatımı temelindeki ihracatına etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Dürtüsel Satın Alma ile Depresyon İlişkisi ve Demografik Değişkenlere Göre Farklılıkların Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2022)Yaşadığımız çağda çoğu insan günlük hayatında birçok kez stresli durumlar içinde bulunabilmekte, iç ve dış birçok faktörün etkisiyle hem ruhsal hem de fiziksel bir baskı altında kalabilmektedir. Bu durum her bireyde ... -
The Effect of Price Perception on Customer Loyalty in Airline Cargo Transportation
(Vedat Veli Çay, 2022)Airline cargo transportation is the preferred transportation system as the fastest transportation way today. However high costs also lead to high prices. Therefore, pricing is one of the issues that businesses should pay ... -
Effects of Coronavirus Pandemic on Stock Markets in The European Union
(Pamukkale Üniversitesi, 2022)The world is undergoing one of the biggest economic crises since the 1929 Great Depression with the coronavirus pandemic. The emergence of the COVID pandemic, before the effects of the 2008 global economic crisis had not ...