Çevrimiçi Alışveriş Platformlarında Teknoloji Özellikleri ve Marka Özgünlüğünün Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Marka Özdeğerine Etkisinde Marka İtibarının Düzenleyici Rolü
Özet
Bu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve
markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca,
çalışma marka özgünlüğü, marka imajı, marka bağlılığı ve markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının
düzenleyici rolünü araştırmayı da amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışmada önerilen model Türkiye’de yaşayan ve
çevrimiçi alışveriş platformlarından alışveriş yapanlar arasından 480 kişiye uygulanan anketlerle test edilmiştir.
Yapısal modelin testi için yapısal eşitlik modellemesi ile yol analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları algılanan kullanım
kolaylığının ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini, markanın işlevsel imajının duygusal
marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini ve duygusal marka bağlılığının markanın özdeğeri üzerindeki
etkisini desteklemiştir. Ayrıca, çalışmada marka özgünlüğü, markanın işlevsel imajı, duygusal marka bağlılığı ve
markanın özdeğeri arasındaki ilişkilerde marka itibarının düzenleyici rolünün ortaya çıkması bu konuda literatürdeki
eksiklikleri gidermesi bakımından önemlidir. The present study aims not only to determine the impact of technology attributes and brand authenticity on functional
brand image and the impact of functional brand image on affective brand commitment and brand equity, but also to
investigate the moderating role of brand reputation. This empirical study was conducted with a proposed model that
was tested with surveys applied to a sample of 480 online shoppers in Turkey. Path analysis were conducted to test the
research hypotheses. The study findings elicited the impact of online shoppers’ ease of use perception and brand
authenticity on functional brand image, the impact of functional brand image on affective brand commitment and brand
equity and the effect of affective brand commitment on brand equity. Furthermore, indicating the moderating role of
brand reputation on correlations between brand authenticity, functional brand image, affective brand commitment and
brand equity has brought originality to the study.
Cilt
24Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5862Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
The direct effect of brand strategy and brand communication in building a strong brand equity the case of Burberry
Al-Jaberi, Sarmad Muwafaq Thamer (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Nowadays, brands play an important role in our life, where it interferes with most people's lives, it's one of the most important subjects that attract the attention of companies and shareholders together, In the shade of ... -
The relationship between e-service quality, perceived risk and customer satisfaction: An emperical study on Etsy online shopping store
Maktari, Noor Adnan (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzün çevrimiçi pazarlarında, çevrimiçi alışveriş mağazalarının müşteri memnuniyetini ve katılımını sürekli olarak artırma kapasitesi, finansal performansını değerlendirmede büyüme, ölçek ekonomileri veya hisse fiyatı ... -
Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği)
Alizade, Parisa (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma kavramsal ...