Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
Özet
Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar
tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya
platformu olan Netflix’in marka imajının marka güveni ve sadakati üzerindeki etkisinin ne olduğunu
belirlemektir. Ayrıca bu çalışmada bulunan ilişkilerde Netflix markasının mimari özelliklerinin farklılık
etkisi de incelenmiştir. Çalışmada İstanbul ilinde bulunan 420 Netflix izleyicisine anket uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, Netflix’in işlevsel ve duygusal marka imajının marka güveni ve tutumsal marka
sadakati üzerinde pozitif yönde bir etkiye sahip olduğu, davranışsal marka sadakati üzerinde ise anlamlı
bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür. Buna ek olarak araştırma sonucunda marka güveninin davranışsal
marka sadakati üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı, tutumsal marka sadakati üzerinde ise pozitif
bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda markanın farklı seviyelerde mimari özelliklerine
sahip olduğunu düşünen izleyiciler açısından modeldeki ilişkilerde olan farklılıklar da tespit edilmiştir. Brand image, brand trust and brand loyalty are the most important marketing concepts discussed by both
academics and practitioners in recent years. The aim of this study is designating the impact of brand image
of Netflix as a digital media platform on brand trust and loyalty. Additionally, in this study it has been
searched the differences of architectural features of Netflix brand on the research model relationships. In
this study, in Istanbul 420 people who follow Netflix digital media platform completed the questionnaires.
As a result of research, it is identified that Netflix brand image how impacts brand trust and loyalty. The
significant impact of brand image on trust and attitudinal loyalty and nonsignificant impact of brand image on behavioral loyalty has been determined. Context in, brand trust has a significant effect on attitudinal
brand loyalty and nonsignificant effect on behavioral brand loyalty. Concerning the impact of affective and
functional brand image dimensions of Netflix, on brand trust and attitudinal brand loyalty, it is concluded
that these relationships are different in view of audience with different levels of Netflix brand architectural
features.
Cilt
56Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5968Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
The direct effect of brand strategy and brand communication in building a strong brand equity the case of Burberry
Al-Jaberi, Sarmad Muwafaq Thamer (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Nowadays, brands play an important role in our life, where it interferes with most people's lives, it's one of the most important subjects that attract the attention of companies and shareholders together, In the shade of ... -
The relationship between e-service quality, perceived risk and customer satisfaction: An emperical study on Etsy online shopping store
Maktari, Noor Adnan (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzün çevrimiçi pazarlarında, çevrimiçi alışveriş mağazalarının müşteri memnuniyetini ve katılımını sürekli olarak artırma kapasitesi, finansal performansını değerlendirmede büyüme, ölçek ekonomileri veya hisse fiyatı ... -
Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği)
Alizade, Parisa (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma kavramsal ...