Başlık için Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 172, listelenen: 17-36
-
Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Çatışma Yönetme Stratejilerine Etkisi
(Hayrullah KAHYA, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, kişilik özellikleri ile çatışma yönetme stratejileri arasındaki etkileşimi incelemektir. Anketin örneklem grubunu beyaz ve mavi yakalılar oluşturmaktadır. Farklı iş kollarında İstanbul ... -
Bina Enerji Tüketiminin Isıl Modellenmesi
(TMMOB Makina Mühendisleri Odası, 2018)Bu çalışmada, ısı kaybı ve kazancının sadece pencere ve dış duvardan olduğu varsayılan bir odanın ısıl modeli çıkartılmıştır. Pencere ve dış duvarların paralel bağlı levhalar olduğu kabul edilmiş ve bir boyutlu zamana ... -
Bir Kültürel Tüketim Pratiği Olarak Netflix Dizileri
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, 2021)21. yüzyılda medya içeriklerinin kullanımına yönelik bireysel tüketimler radikal değişimler gösterirken aynı zamanda izleme pratikleri de gelenekselden dijitale dönüşmekte ve aşırı izleme motivasyonları belirginlik ka ... -
BIST XTEKS Endeksinde Faaliyette Bulunan İşletmelerin Finansal Performanslarının Değerlendirilmesi İçin Bir Model Önerisi
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2022)Tekstil endüstrisi ekonomik kalkınma ve gelişim açısından kilit endüstrilerden birisidir. Söz konusu endüstrinin performansı tekstil tedarik zincirinde yer alan tüm aktörlerin genel performansının yanı sıra, ülkenin ... -
The Communication Language of the Concept of Fellow-Townsmenship in Turks in Social Media
(Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 2020)Within the scope of the concept of the power of social media to create social movements, the frequency of citizens' communication with each other on social media was examined. Especially those who migrate from rural areas ... -
A Computational Determination of a Nozzle Activated Fixed-Wing Uav
(2022)This paper proposes new methods and strategies for the propulsion of a mini Unmanned Aerial Vehicle (UAV). Typically, the UAVs are propelled by new technology batteries, fossil fuels, and hybrid systems. An experimental ... -
Cooking with ChatGPT and Bard: A Study on Competencies of AI Tools on Recipe Correction, Adaption, Time Management and Presentation
(İrfan Yazıcıoğlu, 2023)With its potential use in many areas including food and beverage sector, artificial intelligence has become one of the most prominent topics recently, partly due to the new AI tools. This study evaluates the competencies ... -
COVID-19 Başta Olmak Üzere Salgınlar Sürecinde Evden Çalışmanın İşletmelerin Gelecek Stratejilerine Etkileri
(Karabük Üniversitesi, 2021)Tarih boyunca yaşanan pek çok salgın iktisadi, toplumsal ve sosyal yaşamda sarması zor yaralar açmış, devletlerin yıkılma sürecini hızlandırıp feodaliteyi çökertmiş, asker sayısını azaltıp savaşların mağlubiyetle ... -
Covid-19 Döneminde Abd Borsaları, Altın Fiyatları ve VIX Endeksi ile Bitcoin ve Ethereum Fiyatları Arasındaki İlişkinin Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Çalışmanın amacı, 03.01.2020 ile 28.02.2022 dönemi için üretim araçlarındaki gelişmenin bir başka veçhesi olan dijitalleşme ile kripto paralara yönelimin hızlanmasının geleneksel borsalara alternatif olup olmayacağını ... -
Covid-19 Pandemisinin BIST Sektör Endeksleri İle İlişkisi: Bayer – Hanck (2013) Eşbütünleşme Analizi
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Dünya ülkelerini beklenmedik bir şekilde etkileyen Covid-19 pandemisi, ölüm ve hastalıkların yanı sıra ciddi ekonomik kayıplara da yol açmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde, Covid-19 pandemisinin her sektörü ... -
Covid-19 Pandemisinin İşletmelerdeki Pazarlama Stratejileri ve Tüketici Trendleri Üzerindeki Etkileri
(BİLSEL CONGRESS, 2023)Krizleri yönetebilmek ve kriz zamanlarında hayatta kalabilmek işletmeler için hiçbir zaman kolay olmamıştır. Ancak Covid-19 pandemisi daha önceki krizlerden farklı olarak hiç beklenmedik bir biçimde gelmiş, neredeyse tüm ... -
Covid-19 Sürecinin Tüketici Davranışlarına Etkisi ve Tüketici Eğilimlerindeki Yenilikler: Bağışıklık Güçlendirici Gıda Takviyeleri Örneği
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)COVID-19 sürecinde tüketicilerin farklı satın alma motivasyonlarına bağlı olarak farklı tüketici davranışları göstermektedirler. Bu durum, hijyen alışkanlıklarından maske takmaya, tüketici satın alma alışkanlıklarından ... -
Çalışanların iş Tatmininin Performanslarına Etkisi: Atatürk Havalimanı Gümrüksüz Satış İşletmesi Örneği
(Kastamonu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, 2016)İşletmelerin rekabet üstünlüğünü koruması, verimliliğin sağlanması büyük oranda çalışanların verimliliği ile alakalıdır. Çalışanların verimliliğinin sağlanması da ancak çalıştıkları işten memnun olmalarıyla mümkündür. ... -
Çevrimiçi Alışveriş Platformlarında Teknoloji Özellikleri ve Marka Özgünlüğünün Marka İmajı, Marka Bağlılığı ve Marka Özdeğerine Etkisinde Marka İtibarının Düzenleyici Rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı teknoloji özelliklerinin ve marka özgünlüğünün markanın işlevsel imajı üzerindeki etkisini ve markanın işlevsel imajının duygusal marka bağlılığı ve markanın özdeğeri üzerindeki etkisini araştırmaktır. ... -
Çevrimiçi Yiyecek-İçecek Platformlarında Kişisel ve Kurumsal Güvenin Marka Tutumu ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Marka Cinsiyeti Özelliklerinin Düzenleyici Rolü
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2022)Bu çalışma kişisel ve kurumsal güvenin marka tutumu ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemeyi ve aynı zamanda kavramsal modeldeki ilişkilerde marka cinsiyeti özelliklerinin düzenleyici etkisini araştırmayı ... -
Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler ile Yeşil Gelecek ve Refah Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Dumlupınar Üniversitesi, 2024)Yeşil Gelecek Endeksi ve Legatum Refah Endeksi, toplumsal ve ekonomik kalkınmanın yanı sıra çevresel sürdürülebilirliği değerlendirmek için önemli araçlar olarak kullanılmaktadır. Bu endeksler, ülkelerin ekonomik büyüme ... -
Demokrasi, Popülizm ve Yok Olan Doğa
(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Bu çalışma, dünyada ve özelde Türkiye’de gerçekleşen doğa tahribatlarının ekonomik kriz ve kültürel egemenlik arzusu ile ilişkisini, siyasal iktidarın popülizmi bir araç olarak kullanarak nasıl meşrulaştırdığını göstermeyi ... -
Dezenformasyonla Mücadelede İfade Özgürlüğü: İçeriğin Korunması ve 29. Madde
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2023)İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve artan dijitalleşme, dezenformasyonun günümüz modern dünyasındaki etkisini ve gücünü arttırmıştır. Dezenformasyon, değişen yapısı ile farklı hak ve özgürlükleri tehdit edebilmekte, ... -
Dijital Akış Platformlarının “Yıkıcı” Etkisi: Sinemanın Geleceğine Dair Güncel Tartışmalar ve Bir Değerlendirme
(Selçuk Üniversitesi, 2022)Dijital akış platformlarının yükselişi geleneksel sinema sanatının geleceğine dair çeşitli endişeleri de beraberinde getirmiştir. Bu konuda üzerine en çok tartışılan unsurlardan biri “sinemanın ölümü” görüşünün de ortaya ... -
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ...