Başlık için listeleme
Toplam kayıt 6910, listelenen: 1317-1336
-
Dijital Akış Platformlarının “Yıkıcı” Etkisi: Sinemanın Geleceğine Dair Güncel Tartışmalar ve Bir Değerlendirme
(Selçuk Üniversitesi, 2022)Dijital akış platformlarının yükselişi geleneksel sinema sanatının geleceğine dair çeşitli endişeleri de beraberinde getirmiştir. Bu konuda üzerine en çok tartışılan unsurlardan biri “sinemanın ölümü” görüşünün de ortaya ... -
Dijital basında yer alan COVID-19 haberlerin geleneksel basındaki haberlerle karşılaştırmalı analizi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Çin'in Hubei eyaleti Wuhan kentinde Aralık 2019'da ortaya çıkan COVID-19 salgını, tüm dünyaya hızla yayılmış ve sonuçlarıyla vahim bir pandemi olarak tarihe geçmiştir. Günümüzde COVID-19, aşılamanın gelişmiş ülkeler ve ... -
Dijital Çağda Tüketim ve Algısal Eskitme: Sosyal Medya Fenomenleri Üzerinden Bir İnceleme
(Hüzeyfe Süleyman ARSLAN, 2020)Dijitalleşme ve tüketim günümüz toplumuna hâkim olan iki temel kavramdır. Bireylere tükettikçe mutlu olabilecekleri ve toplum içerisindeki statülerini tükettikleri metalar ile oluşturabilecekleri tüketim kültürü tarafından ... -
Dijital Çağın Hedonist Çalışanları: Dijital Göçebeler
(Hayrullah KAHYA, 2019)İçerisinde yaşadığımız dönem dijitalleşmenin gündelik hayatımızın her anında hâkim olduğu bir dönemdir. Postmodernizmin etkisinin altında olan günümüz toplumunda bireyler, haz odaklı bir yaşam sürmekte ve yaşantılarını bu ... -
Dijital dönüşüm çağında İstanbul'da bulunan özel ağız ve diş sağlığı merkezlerinde dijital pazarlama kullanımı
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bilgiye erişimin ve paylaşımın kolaylaştığı 21.yüzyılda insanlar her türlü ihtiyacına cevap bulabiliyor. Bu ihtiyaçlardan en önemlisi şüphesiz sağlıktır. İnsanlar artık sağlıkla ilgili her türlü bilgiye dijital kanallar ... -
Dijital Flörtleşme: Post-Dijital Sorunlara Post-Dijital Çözümler
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Dijital uygulamalar; özellikle ergenlikte kişinin zamanı yönetme becerisiyle eleştirel ve çift düşünme (double-think) yetisi geliştirebilmeleri, toplumsal olaylara duyarlılığı arttırarak ergenlerin sosyalleşme süreçlerine ... -
Dijital Kontrollü Çok Eksenli Titreşim Masası Geliştirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)Titreşim masası adı ile bilinen deprem simülasyonu, bir mekanizma üzerine yerleştirilmiş metal tabladan oluşmaktadır. Bu metal tabla mekanizmalar sayesinde çok eksenli olarak hareket edip üzerine inşa edilecek olan yapıya ... -
Dijital liderliğin örgütsel yapı ve ağlarına etkisi üzerine ATO'ya kayıtlı KOBİ'lerde araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)İnsanlar ihtiyaçlarını gidermek için birtakım araçlar üretmektedir. Teknoloji de toplumdaki değişikliklere öncülük ederek buna katkı sağlamaktadır. Bu dönüşümün 21. yy'la birlikte hızlanması, örgütlerdeki yönetimin de bu ... -
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ... -
Dijital Nesil, Dijital İletişim ve Dijitalleşen(!) Türkçe
(Akademik Bilişim Araştırmaları Derneği, 2013)Sosyologların kuşakları; X,Y,Z olarak bölümlendirmesiyle birlikte aslında bu bölümlendirmenin iletişim araçlarının etkileşimliliğine göre yapıldığı kanısı giderek güçlenmektedir. Zira Z kuşağı olarak adlandırılan dijital ... -
Dijital Oyunlarda Transmedya Hikâyeciliği: Assassin's Creed Serisi Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2022)Yeni medya ortamlarının gelişmesi ve Web 2.0'ın ortaya çıkışı, kullanıcıların rollerinde köklü değişikliklere yol açmıştır. Bu değişiklikler tüketicileri sadece tüketen pasif kitlelerden üreten ve katılımcı bireyler ... -
Dijital Ödeme Sistemlerinin Finansal Kurumların Erişim ve Derinliğine Etkisi: Türk Bankacılık Sektöründen Kanıtlar
(Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2023)Günümüzde dijital ödeme sistemleri birçok insanın günlük yaşantısında giderek vazgeçilmez hâle gelmektedir. Dijital ödeme sistemlerinin artan kullanımı ise hem finansal sistem içerisinde işlem yapabilme kabiliyetini hem ... -
Dijital pazarlama araçları ile anlık satın alma kararı arasındaki ilişki
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzde sosyal ağların kullanım oranının devamlı olarak artması sonucunda işletmeler de göstermiş oldukları pazarlama faaliyetlerinde birtakım yeni açılımlara yönelmeye başlamışlardır. Sosyal ağların kullanımının artması ... -
Dijital pazarlamada fenomenlerin tüketicilerin satın alma kararı ile marka sadakatine etkisi: İstanbul ili üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İşletmelerin günümüz yoğun rekabet koşullarında, varlıklarını sürdürmelerinin koşulu ise elektronik ortama yönelip internetin ve dijital teknolojinin etkin biçimde kullanılmasıdır. Yaşadığımız bilgi çağında ekonominin ... -
Dijital Pazarlamada Fenomenlerin Tüketicilerin Satın Alma Kararı ile Marka Sadakatine Etkisi: İstanbul İli Üniversite Öğrencileri
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Gelecekte sosyal medyada beklenen kullanım sıklığı nedeniyle bugün birçok markanın sosyal medyadaki ürün yanında hizmetlerinin de tanıtımının yapılması sayesinde marka farkındalığını oluşturmaya çabalanmaktadır. Bunu ... -
Dijital pazarlamanın metaverse fenomenine sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar: Tekstil sektörü incelemesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, dijital pazarlamanın metaverse fenomenine sunduğu fırsatlar ve sınırlılıklar irdelenerek metaverse perakendeciliğin tekstil sektörü üzerine etkileri değerlendirilmiştir. Dolayısıyla perakendeciliğin evrimi; ... -
Dijital tükenmişliğin tüketicinin on-line alışverişe karşı tutumuna etkisi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)İşyerlerinde bireylerde ortaya çıkan stresin kaynaklarına göre başlayan ve bu durumla başa çıkma davranışlarını kapsayan süreç olarak ifade edilen tükenmişlik kavramı, bireylerin dijital ortamlarda yani bilgisayarla vaktini ... -
Dijitalleşen Biyolojik Yurttaşlık: Change.Org Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2020)Yeni bir yurttaşlık tipi olarak biyolojik yurttaşlık olgusu, hastalıklar, bedensel kusurlar ve eksiklikler ekseninde bir araya gelen bireylerin oluşturduğu yurttaşlık biçimini nitelendirmektedir. Biyolojik kökenli nedenlerden ... -
Dijitalleşme bağlamında yeni medya ve seçmen davranışı ilişkisi: 23 Haziran 2019 yerel seçimleri Küçükçekmece ve Bağcılar örnekleri
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)Dijitalleşme olgusunun batıda seçim kampanyaları, Ortadoğu'da toplumsal hareketler, Çin'de gözetim ve denetim uygulamalarında araştırma alanı bulan farklı boyutları bulunmaktadır. Anılan bu farklı boyutlarda üzerine ... -
Dijitalleşmenin muhasebe mesleğine ve işletme performansına etkileri: Bir uygulama örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Dijitalleşmenin muhasebe mesleğine ve işletme performansına etkilerinin değerlendirildiği çalışmada gerçekçi sonuçlara ulaşabilmek için sıklıkla kullanılan nitel yöntem kullanılmıştır. Çalışmada, amaca uygun bir örnekleme ...