Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSönmez, Görsev
dc.contributor.authorKoçak, Sevinç
dc.date.accessioned2024-08-12T07:53:54Z
dc.date.available2024-08-12T07:53:54Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2602-4306
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7512
dc.description.abstractMaintaining the world's livability depends heavily on increasing awareness of sustainable development. It is the duty of education institutions to help people incorporate sustainable development into their daily lives. In this study, being one of the most influential institutions in the education life of the people, university level students’ sustainable development awareness was aimed to be investigated. Data, for this major purpose were gathered through Sustainable Development Awareness Scale (Atmaca et al., 2019). 336 junior and senior level university students took part in the study on voluntary basis. The results of the study showed that there is no significant difference between grades. Additionally, no significant difference appeared among students of different faculties. The only significant difference was found between genders in overall sustainability development awareness. However, when the difference between genders with regards to subscales was analyzed, while social (p=,003) and environmental (p=,030) sustainability development awareness appeared to be significantly different, no sufficient difference revealed with regards to economy.en_US
dc.description.abstractDünyanın yaşanabilirliğini sürdürebilmek büyük ölçüde sürdürülebilir kalkınma bilincinin artmasına bağlıdır. İnsanların sürdürülebilir kalkınmayı günlük yaşamlarına dahil etmelerine yardımcı olmak eğitim kurumlarının görevidir. Bu çalışmada halkın eğitim hayatındaki en etkili kurumlardan biri olan üniversite düzeyindeki öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu temel amaca yönelik veriler Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalık Ölçeği (Atmaca vd., 2019) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak 336 birinci ve son sınıf üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın sonuçları, sınıflar arasında anlamlı bir fark olmadığını gösterdi. Ayrıca farklı fakültelerdeki öğrenciler arasında da anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Tek önemli fark, genel sürdürülebilirlik gelişimi farkındalığı açısından cinsiyetler arasında bulundu. Ancak alt ölçekler açısından cinsiyetler arasındaki fark incelendiğinde sosyal (p=,003) ve çevresel (p=,030) sürdürülebilirlik kalkınma farkındalığı anlamlı düzeyde farklı görünürken, ekonomi açısından yeterli bir farklılık ortaya çıkmamıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSBedergien_US
dc.relation.isversionof10.5281/zenodo.12635279en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.titleEmpowering The Future: Cultivating Sustainable Development in Unıversity Studentsen_US
dc.title.alternativeGeleceği Güçlendirmek: Üniversite Öğrencilerinde Sürdürülebilir Gelişimin Geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSBedergien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9503-3379en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6726-3452en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage118en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSönmez, Görsev
dc.contributor.institutionauthorKoçak, Sevinç


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster