Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇöp, Serdar
dc.contributor.authorKızıldemir, Özgür
dc.contributor.authorÇıkı, Kartal Doğukan
dc.date.accessioned2024-08-01T11:20:10Z
dc.date.available2024-08-01T11:20:10Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2687-1971
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7492
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, müşterilerin Gault Millau Rehberi’nde bulunan restoranlara yönelik lüks mutfak deneyimlerini inceleyerek bu deneyimin altında yatan boyutları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik temelli web siteleri arasında en bilinenlerden biri olan TripAdvisor web sitesine deneyimlerini aktaran müşterilerin çevrim içi yorumları analiz edilmiştir. TripAdvisor'dan elde edilen çevrim içi yorumlar, 2024 yılının Mart ayında iki haftalık bir süre içerisinde toplanmıştır. Analiz sonucunda ‘algılanan hizmet kalitesi’, ‘algılanan yemek kalitesi’, ‘restoran ambiyansı’, ‘unutulmaz bir deneyim’, ‘ayrıcalık duygusu’ ve ‘beklentilerin karşılanması’ adlı altı ana temayı içeren “lüks mutfak restoran deneyimi bileşenleri” modeli elde edilmiştir. Müşterilerin lüks mutfak deneyimi üzerine odaklanan ilk çalışmalardan biri olan bu çalışma mevcut literatüre katkı sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine customers' luxury cuisine experiences of restaurants in the Gault Millau guide and to reveal the underlying dimensions of this experience. For the study, online reviews of customers who shared their experiences on TripAdvisor, one of the most well-known user-generated content-based websites, were analyzed. Online reviews from TripAdvisor were collected over two weeks in March 2024. As a result of the analysis, the “luxury cuisine restaurant experience components” model was obtained which includes six main themes; 'perceived service quality', 'perceived food quality', 'restaurant ambiance', 'a memorable experience', 'a sense of privilege' and 'fulfillment of high expectations'. As one of the first studies to focus on customers' experience of luxury cuisine, this study contributes to the existing body of knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÜzeyir Kementen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLüks mutfaken_US
dc.subjectGault Millauen_US
dc.subjectMüşteri deneyimien_US
dc.subjectTripAdvisoren_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.subjectLuxury cuisineen_US
dc.subjectGault Millauen_US
dc.subjectCustomer experiencesen_US
dc.subjectTripAdvisoren_US
dc.subjectIstanbulen_US
dc.titleMüşterilerin lüks mutfak “haute cuisine” deneyimi bileşenlerinin incelenmesi: Gault Millau Rehberinde listelenen restoranlar örneğien_US
dc.title.alternativeExamination of customers' components of luxury cuisine “haute cuisine” experience: the case of restaurants listed in Gault Millau Guideen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTourism and Recreationen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-1101-5676en_US
dc.authorid0000-0003-4040-4547en_US
dc.authorid0000-0002-8307-8561en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage104en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇıkı, Kartal Doğukan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster