Müşterilerin lüks mutfak “haute cuisine” deneyimi bileşenlerinin incelenmesi: Gault Millau Rehberinde listelenen restoranlar örneği
Abstract
Bu çalışmanın amacı, müşterilerin Gault Millau Rehberi’nde bulunan restoranlara yönelik lüks mutfak deneyimlerini
inceleyerek bu deneyimin altında yatan boyutları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, kullanıcı
tarafından oluşturulan içerik temelli web siteleri arasında en bilinenlerden biri olan TripAdvisor web sitesine
deneyimlerini aktaran müşterilerin çevrim içi yorumları analiz edilmiştir. TripAdvisor'dan elde edilen çevrim içi
yorumlar, 2024 yılının Mart ayında iki haftalık bir süre içerisinde toplanmıştır. Analiz sonucunda ‘algılanan hizmet
kalitesi’, ‘algılanan yemek kalitesi’, ‘restoran ambiyansı’, ‘unutulmaz bir deneyim’, ‘ayrıcalık duygusu’ ve
‘beklentilerin karşılanması’ adlı altı ana temayı içeren “lüks mutfak restoran deneyimi bileşenleri” modeli elde
edilmiştir. Müşterilerin lüks mutfak deneyimi üzerine odaklanan ilk çalışmalardan biri olan bu çalışma mevcut
literatüre katkı sağlamaktadır. This study aims to examine customers' luxury cuisine experiences of restaurants in the Gault Millau guide and to reveal
the underlying dimensions of this experience. For the study, online reviews of customers who shared their experiences
on TripAdvisor, one of the most well-known user-generated content-based websites, were analyzed. Online reviews
from TripAdvisor were collected over two weeks in March 2024. As a result of the analysis, the “luxury cuisine
restaurant experience components” model was obtained which includes six main themes; 'perceived service quality',
'perceived food quality', 'restaurant ambiance', 'a memorable experience', 'a sense of privilege' and 'fulfillment of high
expectations'. As one of the first studies to focus on customers' experience of luxury cuisine, this study contributes to
the existing body of knowledge.