dc.contributor.author | Doğan, Emre | |
dc.date.accessioned | 2024-08-01T05:59:18Z | |
dc.date.available | 2024-08-01T05:59:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-6818 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/7481 | |
dc.description.abstract | Amerikan sinemasının önemli yaratıcılarından biri olan Terrence Malick, odağına aldığı meselelerin
felsefi bağlantısı ve derinlik seviyesi ile kendine özgü biçimsel tercihleri sayesinde çağdaşlarından
ayrılmaktadır. Klasik anlatı sinemasının yarattığı izleme alışkanlıklarının oldukça dışında,
algılanarak deneyimlenen ve hatta sezinlenen filmler üreten Malick, pek çok açıdan deneysel türü ile
dirsek teması içinde bir filmografiye sahiptir. Hatta öyle ki, -bu sebepten ötürü- Terrence Malick
filmlerini bir çeşit deneyim alanı olarak görmek de mümkündür. Bu çalışmanın amacı, Terrence
Malick’in filmlerinde bir deneyim alanı yarattığı önermesini, Gilles Deleuze’ün sinema
taksonomisinin alt-kavramlarından biri olan algı-imge ve algı-imgenin deneysel türü ile ilişkisi
temelinde araştırmak ve deneyim alanı yaratımında ortaya çıkan biçim-içerik kaynaşması durumunu
tanımlayarak yönetmenin örneklem olarak seçilen 2015 yapımlı filmi Knight of Cups’ta göstermektir.
Çalışmada, Terrence Malick filmlerinin ne derece deneysel olduğu, deneysel türüne dair -Deleuze’ün
ifade ettiği- algısallık ve algı-imge temelli unsurların deneyim alanı yaratmada nasıl kullanıldığı,
biçim-içerik kaynaşmasının nasıl gerçekleştiği ve bunun deneyim alanı ile ilişkisi irdelenecektir.
Çalışmada elde edilen bulgular ise Malick sinemasının deneysel türüne ait unsurlar içerdiği, algıimgenin deneysel türüyle ilişkisi temelinde algıyı saflaştırdığı, şiir sineması çıktılarıyla benzerlikler
taşıyarak salt bir algılanım sunduğu ve bunun sonucunda biçimle içeriğin kaynaştığı algılanım temelli
bir deneyim alanı inşa ettiğidir. | en_US |
dc.description.abstract | Terrence Malick, one of the most important creators of American cinema, is distinguished from his
contemporaries by philosophical connection and depth of issues he focuses on, as well as his unique
stylistic preferences. Malick, who produces films that are perceived, experienced and even intuited,
quite outside the viewing habits created by classical narrative cinema, has a filmography that’s in
close contact with the experimental genre in many respects. For this reason, it’s even possible to see
Terrence Malick's films as space of experience. The aim of this study is to investigate this proposition
that Terrence Malick creates a space of experience in his films on the basis of perception-image, one
of the sub-concepts of Gilles Deleuze's taxonomy of cinema, the relationship of perception-image
with the experimental genre, to define the situation of form-content fusion that emerges in creation
of a space of experience and to demonstrate it in director's film Knight of Cups (2015). In this study,
level of experimentation in Terrence Malick's films, use of perceptuality and perception-image based
elements of the experimental genre in creating a field of experience, how form-content fusion takes
place and its relationship with the field of experience will be analysed. Findings of the study are that
Malick's cinema contains elements belonging to experimental genre, purifies perception on the basis
of its relationship with experimental genre of perception-image, offers a pure perception by bearing
similarities with outputs of poetry cinema and consequently constructs a perception-based
experience space where form and content merge. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Düzce Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.55004/tykhe.1389887 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Terrence Malick | en_US |
dc.subject | Deleuze | en_US |
dc.subject | Algı-imge | en_US |
dc.subject | Deneysel | en_US |
dc.subject | Deneyim | en_US |
dc.subject | Terrence Malick | en_US |
dc.subject | Deleuze | en_US |
dc.subject | Perception-image | en_US |
dc.subject | Experimental | en_US |
dc.subject | Experience | en_US |
dc.title | Algılanım Temelli Bir Deneyim Alanı Olarak Terrence Malick Sinemasında Biçim ve İçerik Kaynaşması: Knight of Cups Örneği | en_US |
dc.title.alternative | The Fusion of Form and Content in Terrence Malick's Cinema as a Field of Perception-Based Experience: The Example of Knight of Cups | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3965-2340 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 16 | en_US |
dc.identifier.startpage | 82 | en_US |
dc.identifier.endpage | 107 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Doğan, Emre | |