Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Metin
dc.date.accessioned2024-05-11T16:01:27Z
dc.date.available2024-05-11T16:01:27Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-605-4827-86-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7329
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye’de haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde yürütülen atık yönetimi süreçlerini incelenmesini ve atık yönetim profillerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Haberleşme sektörü oligopol bir pazar yapısına sahiptir. Sektörde faaliyet gösteren işletmeler arasına yoğun rekabetin yaşandığı bilinmektedir. İşletmelerin, sürdürülebilir bir operasyon yönetimine sahip olmaları rekabetçi kimliklerini uzun vadede korumalarında önde gelen gerek unsurlar arasına yer almaktadır. İlgili durum, atık yönetiminin önemini artırmaktadır. Her bir işletmenin uyguladığı atık yönetim süreçlerinin, sürdürülebilirliğe farklı seviyede katkı gösterdiği görülmektedir. Bu kapsamda, firma bazında atık yönetim profillerinin incelenmesi önem arz etmektedir Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone, ciro ve abone sayıları bakımından sektöre hakim konumda olan işletmelerdir. Çalışmada, belirtilen üç firmanın atık yönetim süreçleri, atık yönetimi hiyerarşisi dikkate alınarak süreçler incelenmiştir. Yapılan incelemede, firmaların atık yönetiminde ağırlığı geri dönüştürme süreçlerine verdiği görülmektedir. Atık yönetimi ile ilgili gerçekleştirilen eylemlerin kapsamının genişletilmesinin gerekliliği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis objective of this study is to examine the waste management processes carried out in enterprises operating in the turkish communication sector and to reveal their waste management profiles. Telecommunications sector is an oligopolistic market form. It is known that there is intense competition among enterprises operating in the sector. Sustainable operation management is one of the key factors in maintaining long run competitiveness for telecom companies. This situation increases the importance of waste management. It is seen that the waste management processes implemented by each business contribute to sustainability at different levels. In this context, it is important to examine waste management profiles on a company basis. Türk Telekom, Turkcell and Vodafone are companies that dominate the sector in terms of turnover and subscriber numbers. In the study, the waste management processes of three companies were examined with respect to the waste management hierarchy. The findings show that companies mainly focus on recycling processes in waste management. It is seen that the scope of the actions taken related to waste management should be expanded.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAtık yönetimien_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectSürdürülebilir operasyon yönetimien_US
dc.subjectTersine lojistiken_US
dc.subjectWaste managementen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectSustainable operations managementen_US
dc.subjectReverse logisticsen_US
dc.titleHaberleşme Sektöründe Yer Alan İşletmelerde Atık Yönetimien_US
dc.title.alternativeWaste Management in Enterprises Operating in the Telecommunication Sectoren_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0424-9834en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYıldırım, Metin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster