Haberleşme Sektöründe Yer Alan İşletmelerde Atık Yönetimi
Abstract
Bu araştırma, Türkiye’de haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde yürütülen atık yönetimi
süreçlerini incelenmesini ve atık yönetim profillerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Haberleşme
sektörü oligopol bir pazar yapısına sahiptir. Sektörde faaliyet gösteren işletmeler arasına yoğun
rekabetin yaşandığı bilinmektedir. İşletmelerin, sürdürülebilir bir operasyon yönetimine sahip olmaları
rekabetçi kimliklerini uzun vadede korumalarında önde gelen gerek unsurlar arasına yer almaktadır.
İlgili durum, atık yönetiminin önemini artırmaktadır. Her bir işletmenin uyguladığı atık yönetim
süreçlerinin, sürdürülebilirliğe farklı seviyede katkı gösterdiği görülmektedir. Bu kapsamda, firma
bazında atık yönetim profillerinin incelenmesi önem arz etmektedir Türk Telekom, Turkcell ve
Vodafone, ciro ve abone sayıları bakımından sektöre hakim konumda olan işletmelerdir. Çalışmada,
belirtilen üç firmanın atık yönetim süreçleri, atık yönetimi hiyerarşisi dikkate alınarak süreçler
incelenmiştir. Yapılan incelemede, firmaların atık yönetiminde ağırlığı geri dönüştürme süreçlerine
verdiği görülmektedir. Atık yönetimi ile ilgili gerçekleştirilen eylemlerin kapsamının genişletilmesinin
gerekliliği görülmektedir. This objective of this study is to examine the waste management processes carried out in enterprises
operating in the turkish communication sector and to reveal their waste management profiles.
Telecommunications sector is an oligopolistic market form. It is known that there is intense competition
among enterprises operating in the sector. Sustainable operation management is one of the key factors
in maintaining long run competitiveness for telecom companies. This situation increases the importance
of waste management. It is seen that the waste management processes implemented by each business
contribute to sustainability at different levels. In this context, it is important to examine waste
management profiles on a company basis. Türk Telekom, Turkcell and Vodafone are companies that
dominate the sector in terms of turnover and subscriber numbers. In the study, the waste management
processes of three companies were examined with respect to the waste management hierarchy. The
findings show that companies mainly focus on recycling processes in waste management. It is seen that
the scope of the actions taken related to waste management should be expanded.