Thy’nin Sosyal Medya Pazarlama Aktivitelerinin Marka Güveni ve Marka Tercihi Üzerindeki Etkisi
Abstract
Günümüz dünyasının hızla değişen pazar koşullarında her hangi bir marka ya da ürünün
kaliteli, düşük maliyetli ve kullanışlı olarak üretilmesiyle birlikte, üretilen marka, ürün ya da
hizmetin uygun metot ve araçlarla tanıtılması, pazarlanması, reklamının yapılması ve
müşterilerle ürün arasında olumlu bir bağın inşa edilmesi hayati önem arz etmektedir. Yüksek
teknolojik gelişmelerle birlikte dijitalleşen işletmeler, pazarlama faaliyetlerinde geleneksel
yöntemlerden vazgeçerek sosyal medya araçlarını yoğun olarak kullanmaya başlamıştır.
Geleneksel pazarlama tekniklerinin aksine sosyal medya pazarlama aktiviteleri az zaman,
düşük maliyet, kısıtlı zamana ve fiziksel mekâna ihtiyaç duyulmaması, hızlılık, çift yönlülük,
geniş kitlelere ulaşabilme gibi avantajlara sahip olması nedeniyle büyük, orta ve küçük ölçekli
işletmeler tarafından etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Çalışma, Türk Hava Yolları’nın
sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerindeki etkisini
ölçmeyi amaçlamıştır. Bu amaçla öncelikle geniş çaplı literatür araştırması yapılarak
hipotezler ve kavramsal model oluşturulmuştur. Veriler, Türkiye’de yaşayan ve THY’nın
sosyal medya platformlarını kullanan 453 kişi üzerinde uygulanan anketlerle toplanmıştır.
Hipotezleri test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Türk Hava
Yolları’nın sosyal medya pazarlama aktivitelerinin marka güveni ve marka tercihi üzerinde
kayda değer etkisinin olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca bu değişkenlerin farklı
değişkenlerle olan ilişkisi saptanmıştır. In today's rapidly changing market conditions, the production of any brand or product with
high quality, low cost and usefulness, as well as the promotion, marketing and advertising of
the produced brand, product or service with appropriate methods and tools, and building a
positive bond between customers and the product is vital important. Businesses that have
benefited from digitalization along with high technological developments have abandoned
traditional methods in their marketing activities and started to use social media tools
intensively. The study aimed to measure the impact of Turkish Airlines' social media
marketing activities on brand trust and brand preference. For this purpose, hypotheses and a
conceptual model were created by first conducting extensive literature research. The data was
collected through surveys administered to 453 people living in Turkey and using Turkish
Airlines' social media platforms. Regression analysis was performed to test the hypotheses.
As a result of the study, it was revealed that Turkish Airlines' social media marketing activities
had a significant impact on brand trust and brand preference. Additionally, the relationship
between these variables and different variables was tried to be determined.