Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTiftik, Canan
dc.date.accessioned2024-02-27T17:04:45Z
dc.date.available2024-02-27T17:04:45Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7099
dc.description.abstractKrizleri yönetebilmek ve kriz zamanlarında hayatta kalabilmek işletmeler için hiçbir zaman kolay olmamıştır. Ancak Covid-19 pandemisi daha önceki krizlerden farklı olarak hiç beklenmedik bir biçimde gelmiş, neredeyse tüm sektörleri ve işletmeleri etkilemiş, hem gündelik hayatı hem de iş dünyasını altüst etmiştir. Bu kriz ortamında ve sonrasında hangi stratejik adımların atılması gerekliliği ve bu krizden alınan derslerle gelecekte neler yapılacağı şuanda iş dünyasının en çok kafa yorduğu mevzulardan biridir. Pandemi sürecinde dönüşen ortama uyum sağlamayı başaran ve değişen tüketici istek ve ihtiyaçlarını iyi analiz eden işletmelerin, doğru stratejileri uygulamaları durumunda rekabet üstünlüğü kazanma ihtimalleri artacaktır. Bu araştırmanın amacı Covid-19’un sebep olduğu krizin mevcut sektör raporları ışığında işletmelerdeki makroekonomi açısından değerlendirilmesi, yaşanan krizlerden kurtulmak ve yeni normal olarak ifade edilen yeni pazar şartlarında etkin rekabet edebilmek adına neler yapıldığını/neler yapılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, çeşitli araştırmacı ve strateji uzmanlarının işletmelere yönelik önerdikleri pazarlama strateji ve taktikleri ile yeni normalde öne çıkan tüketici trenlerini incelenerek, işletmelerin dikkat etmeleri gereken çeşitli hususlar ile izlemeleri gereken çeşitli yaklaşımlar ele alınmaktadır.en_US
dc.description.abstractBusinesses have never found managing crises and surviving in times of crisis to be simple. Unlike earlier crises, however, the Covid-19 pandemic struck without warning, hitting nearly all industries and businesses and upending both daily life and the economic world. What strategic initiatives should be done during and after this crisis, as well as what to do in the future with the lessons learnt from this crisis, is one of the most pressing concerns facing the business community. Businesses that were able to successfully adjust to the changing environment during the pandemic and understand the shifting consumer expectations and needs will have a greater chance of earning a competitive edge if they employ the appropriate methods. This research aims to examine the crisis produced by Covid-19 in terms of macroeconomics in businesses in light of recent sector reports, to eliminate the crises and to explain what has been done / what should be done to compete effectively in the new market conditions referred to as the new normal. In this direction, the marketing strategies and tactics provided by many researchers and strategists for businesses, as well as the newly significant consumer trends, are investigated, and numerous concerns and approaches that businesses should consider are discussed.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBİLSEL CONGRESSen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19 Pandemisien_US
dc.subjectPazarlama Stratejilerien_US
dc.subjectTüketici Trendlerien_US
dc.subjectİşletme Yönetimien_US
dc.subjectCOVID-19 Pandemicen_US
dc.subjectMarketing Strategiesen_US
dc.subjectConsumer Trendsen_US
dc.subjectBusiness Managementen_US
dc.titleCovid-19 Pandemisinin İşletmelerdeki Pazarlama Stratejileri ve Tüketici Trendleri Üzerindeki Etkilerien_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.ispartofBİLSEL INTERNATIONAL HARPUT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, 25-26 NOVEMBER, ELAZIĞ/TÜRKİYEen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-8327-5282en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorTiftik, Canan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster