Covid-19 Pandemisinin İşletmelerdeki Pazarlama Stratejileri ve Tüketici Trendleri Üzerindeki Etkileri
Özet
Krizleri yönetebilmek ve kriz zamanlarında hayatta kalabilmek işletmeler için hiçbir zaman kolay olmamıştır.
Ancak Covid-19 pandemisi daha önceki krizlerden farklı olarak hiç beklenmedik bir biçimde gelmiş, neredeyse
tüm sektörleri ve işletmeleri etkilemiş, hem gündelik hayatı hem de iş dünyasını altüst etmiştir. Bu kriz
ortamında ve sonrasında hangi stratejik adımların atılması gerekliliği ve bu krizden alınan derslerle gelecekte
neler yapılacağı şuanda iş dünyasının en çok kafa yorduğu mevzulardan biridir. Pandemi sürecinde dönüşen
ortama uyum sağlamayı başaran ve değişen tüketici istek ve ihtiyaçlarını iyi analiz eden işletmelerin, doğru
stratejileri uygulamaları durumunda rekabet üstünlüğü kazanma ihtimalleri artacaktır. Bu araştırmanın amacı
Covid-19’un sebep olduğu krizin mevcut sektör raporları ışığında işletmelerdeki makroekonomi açısından
değerlendirilmesi, yaşanan krizlerden kurtulmak ve yeni normal olarak ifade edilen yeni pazar şartlarında etkin
rekabet edebilmek adına neler yapıldığını/neler yapılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, çeşitli
araştırmacı ve strateji uzmanlarının işletmelere yönelik önerdikleri pazarlama strateji ve taktikleri ile yeni
normalde öne çıkan tüketici trenlerini incelenerek, işletmelerin dikkat etmeleri gereken çeşitli hususlar ile
izlemeleri gereken çeşitli yaklaşımlar ele alınmaktadır. Businesses have never found managing crises and surviving in times of crisis to be simple. Unlike earlier crises,
however, the Covid-19 pandemic struck without warning, hitting nearly all industries and businesses and
upending both daily life and the economic world. What strategic initiatives should be done during and after this
crisis, as well as what to do in the future with the lessons learnt from this crisis, is one of the most pressing
concerns facing the business community. Businesses that were able to successfully adjust to the changing
environment during the pandemic and understand the shifting consumer expectations and needs will have a greater chance of earning a competitive edge if they employ the appropriate methods. This research aims to
examine the crisis produced by Covid-19 in terms of macroeconomics in businesses in light of recent sector
reports, to eliminate the crises and to explain what has been done / what should be done to compete effectively
in the new market conditions referred to as the new normal. In this direction, the marketing strategies and tactics
provided by many researchers and strategists for businesses, as well as the newly significant consumer trends,
are investigated, and numerous concerns and approaches that businesses should consider are discussed.