Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇıkı, Kartal Doğukan
dc.contributor.authorİnan, Ramazan
dc.contributor.authorVergül, Ahmet Mecid
dc.date.accessioned2024-02-21T12:26:22Z
dc.date.available2024-02-21T12:26:22Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2146-9229
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7057
dc.description.abstractBu makale, Türkiye'de çalışan tur rehberlerinin kişisel web sitelerini web tabanlı pazarlama bağlamında değerlendirmek ve Avrupa'da faaliyet gösteren turist rehberlerinin web siteleri ile karşılaştırmak amacıyla hazırlanmıştır Araştırmanın amacı doğrultusunda içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Türkiye’de ve Avrupa’da faaliyetlerini sürdüren ve kendine ait web sitesi olan sekizer turist rehberinin web siteleri 21 adet ölçüt temelinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda 21 ölçüt temelinde gerçekleştirilen analizden 4 ana tema elde edilmiştir. İnceleme sonucunda, hem yerli hem de yabancı turist rehberlerinin kişisel web sitelerinde aktif olarak kullanılan iletişim kanallarından en az 1 tanesine yer verildiği görülmüştür. Ayrıca incelenen web sitelerinde ikinci dil seçeneğine yer verilmemesi önemli bir eksiklik olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda alan yazındaki boşluğun doldurulacağı ve potansiyel-yeni turist rehberlerine kişisel markalaşma ve web tabanlı kişiselleştirilmiş pazarlama noktasında ipuçları sağlanacağı düşünülmektedir. Oluşturulan web siteleri kişisel markalaşma yolunda turist rehberlinin işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Burada temel nokta işini iyi yapan turist rehberinin bunu web sitesine olduğu gibi aktararak müşterilerin beğenisine sunmasıdır. Ayrıca web sitelerinin daha etkili birer pazarlama aracı olarak kullanılabilmesi için başta aktivite takvimi olmak üzere sitenin sürekli güncellenmesi gerekmektedir. Turizm sektöründe ve çeşitli ilgili sektörlerde hizmet veren işletmelerin web sitelerine yönelik içerik analiz tekniğinden yararlanılarak yapılmış çalışmalara alan yazında rastlamak mümkündür. Ancak turizm sektörünün önemli paydaşlarından turist rehberlerinin web sitelerine ilişkin böyle bir araştırma bulunmamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis article aims to evaluate the personal websites of tour guides working in Turkey within the context of web-based marketing and to compare the websites of tourist guides operating in Europe with the websites of Turkish tourist guides. The technique of content analysis has been used in accordance with the aim of the paper. The websites of 16 tourist guides operating in Turkey and Europe and having their own websites have been examined on the basis over 21 criteria. In consequence of the examination, 4 main themes have been obtained from the analysis based over 21 criteria. At the end of the analysis, it was observed that at least one of the actively used communication channels was included in the personal websites of both local and foreign tourist guides. In addition, it has been revealed that there is a major lack of multilingual website creation in the websites examined. As output of the research, the current article would fill the gap in the body of knowledge and provide potential new tourist guides with tips on personal branding and web-based personalized marketing. The created well-designed websites make the job of tourist guides very easy on the journey of personal branding. The main point here is that accomplished tourist guides can transfer their well-done jobs to the website as they are and present them to the customers. In addition, the site should be continually updated, especially the event calendar, in order to use websites as more effective marketing tools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhmet Fidanen_US
dc.relation.isversionof10.35674/kent.1242694en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist rehberliğien_US
dc.subjectKişisel markalaşmaen_US
dc.subjectWeb tabanlı pazarlamaen_US
dc.subjectWeb Sitesi Analizien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectTourist guidingen_US
dc.subjectSelf-brandingen_US
dc.subjectWeb-based marketingen_US
dc.subjectWebsite Analysisen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titleTurist Rehberlerinin Markalaşma Sürecinde Kişisel Web Sitelerinin Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Personal Websites in the Branding Process of Tourist Guidesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKent Akademisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-8307-8561en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9970-5718en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4003-1077en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2337en_US
dc.identifier.endpage2352en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇıkı, Kartal Doğukan
dc.contributor.institutionauthorİnan, Ramazan
dc.contributor.institutionauthorVergül, Ahmet Mecid


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster