Turist Rehberlerinin Markalaşma Sürecinde Kişisel Web Sitelerinin Rolü
Abstract
Bu makale, Türkiye'de çalışan tur rehberlerinin kişisel web sitelerini web tabanlı pazarlama bağlamında değerlendirmek ve Avrupa'da
faaliyet gösteren turist rehberlerinin web siteleri ile karşılaştırmak amacıyla hazırlanmıştır Araştırmanın amacı doğrultusunda içerik analizi
tekniğinden yararlanılmıştır. Türkiye’de ve Avrupa’da faaliyetlerini sürdüren ve kendine ait web sitesi olan sekizer turist rehberinin web
siteleri 21 adet ölçüt temelinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda 21 ölçüt temelinde gerçekleştirilen analizden 4 ana tema elde edilmiştir.
İnceleme sonucunda, hem yerli hem de yabancı turist rehberlerinin kişisel web sitelerinde aktif olarak kullanılan iletişim kanallarından en az
1 tanesine yer verildiği görülmüştür. Ayrıca incelenen web sitelerinde ikinci dil seçeneğine yer verilmemesi önemli bir eksiklik olduğu tespit
edilmiştir. Araştırma sonucunda alan yazındaki boşluğun doldurulacağı ve potansiyel-yeni turist rehberlerine kişisel markalaşma ve web
tabanlı kişiselleştirilmiş pazarlama noktasında ipuçları sağlanacağı düşünülmektedir. Oluşturulan web siteleri kişisel markalaşma yolunda
turist rehberlinin işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Burada temel nokta işini iyi yapan turist rehberinin bunu web sitesine olduğu gibi
aktararak müşterilerin beğenisine sunmasıdır. Ayrıca web sitelerinin daha etkili birer pazarlama aracı olarak kullanılabilmesi için başta
aktivite takvimi olmak üzere sitenin sürekli güncellenmesi gerekmektedir. Turizm sektöründe ve çeşitli ilgili sektörlerde hizmet veren
işletmelerin web sitelerine yönelik içerik analiz tekniğinden yararlanılarak yapılmış çalışmalara alan yazında rastlamak mümkündür. Ancak
turizm sektörünün önemli paydaşlarından turist rehberlerinin web sitelerine ilişkin böyle bir araştırma bulunmamaktadır. This article aims to evaluate the personal websites of tour guides working in Turkey within the context of web-based marketing and to
compare the websites of tourist guides operating in Europe with the websites of Turkish tourist guides. The technique of content analysis
has been used in accordance with the aim of the paper. The websites of 16 tourist guides operating in Turkey and Europe and having their
own websites have been examined on the basis over 21 criteria. In consequence of the examination, 4 main themes have been obtained
from the analysis based over 21 criteria. At the end of the analysis, it was observed that at least one of the actively used communication
channels was included in the personal websites of both local and foreign tourist guides. In addition, it has been revealed that there is a
major lack of multilingual website creation in the websites examined. As output of the research, the current article would fill the gap in the
body of knowledge and provide potential new tourist guides with tips on personal branding and web-based personalized marketing. The
created well-designed websites make the job of tourist guides very easy on the journey of personal branding. The main point here is that
accomplished tourist guides can transfer their well-done jobs to the website as they are and present them to the customers. In addition, the
site should be continually updated, especially the event calendar, in order to use websites as more effective marketing tools.