Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorRashidi, Mahruk
dc.contributor.authorYıldırım, Gülay
dc.date.accessioned2024-02-14T20:31:16Z
dc.date.available2024-02-14T20:31:16Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7010
dc.description.abstractAim: The study was conducted to define the effects of a geriatric nursing course on nursing students’ attitudes towards the elderly. Method: The study was conducted in a quasi-experimental design with second-year students studying in the Department of Nursing of a university. A total of 92 people participated in the study. Data were collected online. SPSS 21 statistical software was used in the analysis of the data. Results: Before taking the geriatric nursing course, 75% of the students stated that old age started over 65 years of age, while 87% stated that they started over 65 years of age after taking the geriatrics course (p<0.05). At the same time, it was determined that 27% of the students had difficulty communicating with elderly individuals before taking the geriatric nursing course, while only 17% had difficulty communicating with elderly individuals after taking the geriatrics course (p<0.05). It was determined that the average pretest score of the students taking the geriatric nursing course was 123.55±15.86, the average post-test score was 127.00±16.40, and the average scores between the pre-test and post-test showed a statistically significant difference (p<0.05). Conclusion: Geriatric nursing course strengthens students' communication with the elderly. It is recommended to include geriatric nursing courses in all university curriculum in order to increase knowledge skills and positive attitudes towards the elderly in nursing students. Thus, students who start working as nurses can play an active role in improving patient outcomes such as hospital stays, reduced readmission rates, and patient satisfaction in hospitalisations due to old age.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerine verilen geriatri hemşireliği dersinin, yaşlılara yönelik tutumu üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma bir üniversitenin Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören ikinci sınıf öğrencileriyle yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 92 kişi katıldı. Veriler çevrimiçi olarak toplandı. Verilerin analizinde SPSS 21 istatistik programı kullanıldı. Bulgular: Geriatri hemşireliği dersi almadan önce öğrencilerin %75’i yaşlılığın 65 yaş üstü başladığını ifade ederken geriatri dersini aldıktan sonra %87’si 65 yaş üstü başladığını ifade etmiştir (p<0,05). Aynı zamanda geriatri hemşireliği dersi almadan önce öğrencilerin %27’si yaşlı bireylerle iletişim güçlüğü yaşıyorken geriatri dersini aldıktan sonra sadece %17’sinin yaşlı bireylerle iletişim güçlüğü yaşadığı saptanmıştır (p<0,05). Geriatri hemşireliği dersi alan öğrencilerin ön-test puan ortalamasının 123,55±15,86 son-test puan ortalamasının ise 127,00±16,40 olduğu ön-test ile son-test arasındaki puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği saptanmıştır (p<0,05). Sonuç: Geriatri hemşireliği dersi öğrencilerin yaşlılarla iletişimini güçlendirmektedir. Hemşirelik öğrencilerinde bilgi beceriyi ve yaşlılara karşı olumlu tutumu artırmak için tüm üniversite müfredatlarına geriatri hemşireliği dersi konulması önerilmektedir. Böylelikle hemşire olarak çalışmaya başlayan öğrenciler yaşlılığa bağlı yatışlarda; hastanede kalış süresini, yeniden yatış oranlarının azalmasını ve hasta memnuniyeti gibi hasta sonuçlarının iyileştirilmesinde etkin rol oynayabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.1362875en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNursing studentsen_US
dc.subjectGeriatric nursingen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectElderlyen_US
dc.titleThe Effect of Geriatric Nursing Course on Determining Attitudes Towards the Elderlyen_US
dc.title.alternativeYaşlılara Yönelik Tutumların Belirlenmesinde Geriatri Hemşireliği Dersinin Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6645-2427en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-1164-3274en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage1039en_US
dc.identifier.endpage1049en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorRashidi, Mahruk


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster