Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKanbur, Engin
dc.contributor.authorMazıoğlu, Volkan
dc.contributor.authorKanbur, Aysun
dc.date.accessioned2024-01-13T00:32:11Z
dc.date.available2024-01-13T00:32:11Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1302-0064
dc.identifier.issn2458-8253
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6948
dc.description.abstractStratejik işbirlikleri gelişen ve değişen dinamik havacılık sektöründe havayolu işletmelerinin ortak faaliyetlerde bulunma çabalarında karşılarına çıkmaktadır. Havayolu işletmelerinin yer aldığı işbirliği anlaşmaları sürdürülebilir rekabet avantajı kazanma yolunda atılan önemli adımlar olarak nitelendirilebileceği gibi üyelerine yol gösterici bir rol de üstlenmektedir. Bu çalışmanın amacı, küresel havayolu işbirliklerinin (Star Alliance, Sky Team, One World) girişimcilik özelliklerinin üyelerinin misyon ve vizyon ifadelerinin içerik analizi çerçevesinde incelenmesidir. Araştırmanın verileri üç büyük küresel havayolu işbirliği üyesi olan 59 havayolu işletmesinden toplanmıştır. Bu havayolu işletmelerinin büyük çoğunluğunun misyon ve vizyon ifadeleri web sitelerinden bazıları ise e-posta aracılığıyla elde edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; üç büyük küresel havayolu işbirliğinin misyon ifadelerinde en çok geçen girişimcilik özelliğinin özgüven (kendine güven) en az geçen girişimcilik özelliğinin ise risk alma olduğu tespit edilmiştir. Aynı şekilde vizyon ifadelerinde en çok geçen girişimcilik özelliğinin liderlik, en az geçen girişimcilik özelliğinin ise risk alma, yaratıcılık ve başarı olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractStrategic alliances emerge in the efforts of airline companies to engage in mutual activities in the dynamic aviation sector that is developing and changing. Cooperation agreements involving airline companies can be described as important steps towards gaining sustainable competitive advantage, and they are undertaking a guiding role for their members. The aim of this study is to examine the entrepreneurial characteristics of global airline alliances (Star Alliance, Sky Team, One World) within the framework of content analysis of their members’ mission and vision statements. The data of the study were collected from 59 airline companies that are members of the three major global airline alliances. The mission and vision statements of the majority of these airline companies were obtained from their websites and some of them via e-mail. According to the results of the analysis, it can be revealed that the entrepreneurial characteristic mentioned the most in the mission statements of the three major global airline alliances is self-confidence (self-confidence), and the entrepreneurial characteristic that is the least mentioned is risk-taking. In the same way, it can be revealed that the entrepreneurial characteristic mentioned the most in the vision statements is leadership, and the entrepreneurial characteristic that is the least mentioned is risk-taking, creativity, and success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.18657/yonveek.1055359en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüresel Havayolu İşbirliklerien_US
dc.subjectHavayolu İşletmelerien_US
dc.subjectMisyonen_US
dc.subjectVizyonen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGlobal Airline Alliancesen_US
dc.subjectAirline Companiesen_US
dc.subjectMissionen_US
dc.subjectVisionen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.titleKüresel Havayolu İşbirliklerinin Girişimcilik Özellikleri: Üye Havayolu İşletmelerinin Misyon ve Vizyon İfadeleri Açısından Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeEntrepreneurial Characteristics of Global Airline Alliances: An Examination in Terms of Member Airline Companies’ Mission and Vision Statementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofYönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6261-9314en_US
dc.authorid0000-0002-3279-3100en_US
dc.authorid0000-0002-5950-0865en_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.institutionauthorMazıoğlu, Volkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster