Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Yağmur
dc.contributor.authorTuncel, Fehmi
dc.date.accessioned2023-12-28T15:34:28Z
dc.date.available2023-12-28T15:34:28Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6820
dc.description.abstractBu çalışmada, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma türü olan genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde 2018-2019 yılında öğrenim görmekte olan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu ve 21. Yüzyıl Becerileri Öz yeterlik Algısı Ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizleri için Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 22.0 bilgisayar paket programı kullanılmıştır. Sürekli değişkenlerin normal dağılıma uygunluğu görsel (histogram ve olasılık grafikleri) ve analitik yöntemler (KolmogorovSmirnov/Shapiro-Wilk testleri) kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan normallik analizleri sonucu sürekli değişkenlere ait verilerden gruplar arasında normal dağıldığı saptanan verilerde iki grup arasındaki karşılaştırma analizleri için Bağımsız Örneklem t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında ise One Way ANOVA kullanılmıştır. Normal dağılıma uymayan verilerde ise bağımsız gruplar arasında kategorik değişkenler için yapılan karşılaştırma analizinde ki-kare testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularında beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin 21.yüzyıl becerileri öz-yeterlik algıları öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, akademik not ortalaması, mezun oldukları lise türüne göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılırken, lisansüstü eğitim yapma isteği lehine anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ortaya çıkan bu sonuç, lisansüstü eğitim yapmak isteyen öğrencilerin gelişimlerini sürdürmek, kendilerini geliştirmek ve akademik kariyer yapmak gibi amaçları olduğu için diğer öğrencilere göre farkındalıklarının daha yüksek olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study was to examine the 21st century skills of physical education and sports teaching department students by their self-efficacy perceptions. The research is in the general survey model, which is a type of quantitative research. The population of the study consists of 141 students whose studying at the Department of Physical Education and Sports Teaching in Ankara University Faculty of Sport Sciences in 2018- 2019. Personal Information Form was used and The data were collected by 21st Century Skills Self-Efficacy Perception Scale. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 22.0 (SPSS Inc. Chicago, USA) was used. Sample t-test was used for comparison analysis between two groups, also One Way ANOVA was used for multiple group comparisons. Chi-square tests were used in comparison analysis for categorical variables between independent groups. In the study findings, it was concluded that the 21st century skills self-efficacy perceptions of physical education and sports teacher students did not differ significantly according to the students' gender, grade level, academic grade point average, and the type of high school they graduated from, while it was concluded that there was a significant difference in favor of desire to do graduate education. This result shows that students who want to do postgraduate education have higher awareness than other students because they have goals such as continuing their development, improving themselves and making an academic career.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33689/spormetre.981738en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21.yüzyıl becerilerien_US
dc.subjectbeden eğitimi ve sporen_US
dc.subjectöz-yeterliken_US
dc.subjectöğretmen adaylarıen_US
dc.subject21st century skillsen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectself-efficiencyen_US
dc.subjectpre-service teachersen_US
dc.titleBeden Eğitimı̇ ve Spor Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerı̇lerı̇ Öz-Yeterlı̇k Algılarıen_US
dc.title.alternativePerceptions of Physical Education and Sports Pre-Servı̇ce Teachers' Self-Efficiency on 21st Century Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8883-6504en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3940-673Xen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorTuncel, Fehmi


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster