Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, Recep Baki
dc.contributor.authorDerici, Serkan
dc.contributor.authorKılıç, Emine
dc.date.accessioned2023-12-17T19:26:40Z
dc.date.available2023-12-17T19:26:40Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2149-1844
dc.identifier.issn2587-2672
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6734
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye’de faaliyette bulunan yerli ve yabancı mevduat bankalarının internet bankacılığı ve sosyal medya platformlarında internet bankacılığı hizmeti analiz edilerek, Veri Zarflama Analizi (VZA) ile etkinlik ölçümü yapılmıştır. Ele alınan mevduat bankalarının VZA ile etkinlikleri ölçülmesi için şube sayısı, personel sayısı ve sermaye miktarı olmak üzere üç girdi değişkeni; mevduat miktarı ve net kar olmak üzere de iki çıktı değişkeni literatürdeki çalışmalar incelenerek belirlenmiştir. Finans sektöründeki yoğun rekabet nedeniyle, uygulamalarda etkinlik kavramı büyük önem taşımaktadır. Araştırmamız kapsamında yer alan Yabancı Sermayeli 5 mevduat bankasının ve Özel Sermayeli 7 mevduat bankasının tümü İnternet Bankacılığı \ online bankacılık uygulamaktadır. Ancak, internet bankacılığı hizmetinin sosyal medya hesapları üzerinden sunulup sunulmadığı incelendiğinde, yabancı sermayeli 5 bankadan 2’sinin (%40), yerli sermayeli 7 mevduat bankasından ise 5’inin (%71) bu hizmeti sunduğu görülmektedir. Diğer yandan, yabancı sermayeli ve yerli sermayeli mevduat bankaları arasında, web sitesi yanında sosyal medya hesabı üzerinden de online bankacılık hizmeti sunan bankaların etkinliklerinin, sosyal medya bankacılık faaliyetlerinde bulunmayan bankalara göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla, sosyal medya platformlarının kullanımının mevduat bankalarının etkinliğini artırmada önemli bir araç olduğu önemli bir olgu olarak ortaya çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, internet banking service of domestic and foreign deposit banks operating in Turkey and Internet banking services of social media platforms were analyzed and efficiency measurement was performed by Data Envelopment Analysis (VZA). Due to intense competition in the financial sector, the concept of efficiency is of great importance in practice. With foreign capital 5 Deposit Bank and 7 Private Banks have all implemented Internet Banking online banking. However, when it is examined whether the internet banking service is offered via social media accounts, only 2 (40%) of 5 deposit banks with foreign capital and 5 (75%) of 7 privately-owned banks are applying Internet Banking in the scope of our research. On the other hand, it has been determined that the efficiency of banks offering online banking service among foreign and domestic banks, besides web site and social media account, are higher than those of banks that do not have social media banking activities. Thus, the use of social media platforms has emerged as an important tool in increasing the effectiveness of deposit banks.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.14780/muiibd.434947en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternet Bankacılığıen_US
dc.subjectSosyal Medya Platformlarıen_US
dc.subjectVeri Zarflama Analizien_US
dc.subjectMevduat Bankalarıen_US
dc.subjectEtkinlik Ölçümüen_US
dc.subjectInternet Bankingen_US
dc.subjectSocial Media Platformsen_US
dc.subjectData Envelopment Analysisen_US
dc.subjectDeposit Banksen_US
dc.subjectActivity Measurementen_US
dc.titleTürkiye’de İnternet Bankacılığı ve Sosyal Medya Platformlarında İnternet Bankacılığı Hizmeti Sunan Yerli ve Yabancı Mevduat Bankalarının Veri Zarflama Analizi (Vza) ile Etkinlik Ölçümüen_US
dc.title.alternativeInternet Banking Service Providers Data Envelopment Analysis of Domestic and Foreign Bank Deposits in Turkish Banking on The Internet and Social Media Platforms (Dea) With Activity Measurementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4972-6369en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2581-6770en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1911-4951en_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorDeniz, Recep Baki
dc.institutionauthorKılıç, Emine


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster