Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİbiş, Salim
dc.contributor.authorBatman, Orhan
dc.date.accessioned2023-12-17T17:27:41Z
dc.date.available2023-12-17T17:27:41Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2757-7449
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6729
dc.description.abstractÇin, son yıllarda ekonomik olarak hızla gelişen ve dünyaya açılan bir ülke konumundadır. Çin, uluslararası turizm pazarında da hızlı büyüme gösteren bir ülke olarak 2016 yılında en çok turizm harcaması yapan ülke konumuna gelmiştir. Çin turizm pazarı dünya genelinde ilgi çekmeye başlamıştır. Pek çok ülke bu pazardan pay alma çabası içerisine girmiştir. Ancak Türkiye’ye gelen Çinli turist sayıları uluslararası seyahat eden turist sayısı ile kıyaslandığında oldukça düşük seviyelerde olduğu görülmektedir. Alternatif turizm pazarlarına ihtiyaç duyan Türkiye’nin bu pazardan daha fazla pay alması gerektiği düşünülmektedir. Bu düşünceden yola çıkılarak çalışmada Çin turizm pazarının incelenmesi ve Çinli turistlerin seyahat motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul’u ziyaret eden 131 Çinli turist üzerine anket tekniği ile veriler toplanmış, frekans analizi, farklılık testleri, açıklayıcı faktör analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda çekici motivasyonların, doğal ve kültürel olanaklar, etkinlikler, kalite ve güven, alışveriş olanakları, fiyat ve uygunluk olmak üzere 5 boyuttan oluştuğu, bu boyutların bazı demografik özelliklere göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractChina is a country that has developed rapidly in recent years and opened to the World. As a country that has grown rapidly in the international tourism market, China has become the country with the highest tourism expenditure in 2016. China's tourism market has begun to attract worldwide attention. Many countries have struggled to gain share from this market. However, the number of Chinese tourists coming to Turkey seems to be quite low compared to the number of international traveling tourists. It is thought that Turkey, which needs alternative tourism markets, needs to get more share from this market. In this way, it is aimed to examine the Chinese tourism market and determine the travel motivation of Chinese tourists. For this purpose, survey data and data were collected on 131 Chinese tourists who visited İstanbul, frequency analysis, difference tests, descriptive factor analysis. As a result of the research, attractive motivations consist of 5 dimensions including natural and cultural opportunities, activities, quality and trust, shopping facilities, price and convenience, and these dimensions show differences according to some demographic characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectÇin Turizm Pazarıen_US
dc.subjectSeyahat Motivasyonuen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectChina Tourism Marketen_US
dc.subjectTravel Motivationsen_US
dc.titleTürkiye’ye Gelen Çinli Turistlerin Seyahat Motivasyonları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Study on the Travel Motivations of Chinese Tourist Who Came To Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHitit Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2404-9218en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage455en_US
dc.identifier.endpage475en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorİbiş, Salim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster