dc.contributor.author | Özer, Elif Zeynep | |
dc.contributor.author | Aksoy, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2023-12-17T13:25:51Z | |
dc.date.available | 2023-12-17T13:25:51Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-8775 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6718 | |
dc.description.abstract | Gıda korkusu; insanların sağlık, din, gelenek-görenek öğretileri veya korku çekiciliği gibi
gerekçelerle belirli bir gıdayı tehdit olarak görüp o gıdadan uzak durması, gıdayı
tüketmemesi olarak tanımlanabilmektedir. İnsanların belirli bir durum karşısında tedirgin
hale getirilip pazarlanması amaçlanan ürüne karşı korku oluşturulan duruma çözüm olarak
yönlendirilmesine de korku çekiciliği denilmektedir. Bu çalışmada, korku çekiciliği
kullanılarak oluşturulan gıda korkusu üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın amacı korku
çekiciliği uygulanarak oluşturulan gıda korkusuna yönelik farkındalık oluşturarak
literatüre katkı sağlamaktır. Çalışmada, korku çekiciliğinin etkisi ile oluşturulan gıda
korkusu neticesinde tüketici yönelmeleri incelenmektedir. Bu çerçevede, korku
çekiciliğinin gıda korkusuna etkisi literatür taraması yoluyla ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Bu çalışma, konu üzerinde toplumsal farkındalık oluşturulması açısından
önem taşımaktadır. Ayrıca gıda korkusu, korku çekiciliği, korku kültürü alanlarında
yapılacak diğer çalışmalar için de bir kaynak oluşturacağı düşünülmektedir. Çalışmanın
neticesinde, korku çekiciliğini pazarlama unsuru olarak kullanan işletmelerin,
oluşturulmuş veya oluşturdukları gıda korkusunu satılan ürün miktarını ve kar marjını
artırmak için kullandıkları yargısına ulaşılmaktadır. Korku çekiciliğinin, insan sağlığının
korunması ve devamı için elzem olan gıda üzerinde daha etkili sonuçlar verdiği tespit
edilmiştir. Zaman içerisinde oluşturulan gıda korkusuna yönelik, sunulan önerinin toplum
tarafından dikkate alındığı ortaya çıkmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Fear of food can be defined as a people’s approach to a certain food, such as health,
religion, tradition-customized teachings, and to stay away from that food by not
consuming it. Also, the situation in which people is made anxious and intimated on a food
intended to be marketing is being a solution of so-called fear appeal. This study focuses
on the fear of food created by fear appeals. The aim of the study is to contribute to the
literature by creating awareness about the fear of food created by applying fearful
attraction. In the study, consumer orientations are examined as a result of the fear of food
created by the effect of fear appeals. In this context, the effect of fear appeals on fear of
food has been tried to be revealed through literature search. This study is important in
terms of creating social awareness on the subject. It is also thought to be a source of food
fears, fearfulness, and other work to be done in areas of fear culture. As a result of the
study, it is reached that the companies that use fear attraction as marketing element have
the fear that the food they created is used to increase the amount of products sold and
profit margin. Fear appeals has been found to give more effective results on food, which
is essential for the protection and continuation of human health. It is clear that this
proposal spotlights the fear of food is taken into account by the society over time. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İrfan Yazıcıoğlu | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.21325/jotags.2018.260 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gıda Korkusu | en_US |
dc.subject | Korku Çekiciliği | en_US |
dc.subject | Korku Kültürü | en_US |
dc.subject | Gastronomi | en_US |
dc.subject | Fear of Food | en_US |
dc.subject | Fear Appeals | en_US |
dc.subject | Fear Culture | en_US |
dc.subject | Gastronomy | en_US |
dc.title | Korku Çekiciliğinin Gıda Korkusu Üzerine Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Impact of Fear Appeals on the Fear of Food | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Journal of Tourism and Gastronomy Studies | en_US |
dc.department | Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-1925-759X | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-3845-1267 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 359 | en_US |
dc.identifier.endpage | 369 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Özer, Elif Zeynep | |