Yolcu Tercihlerinde Havayolunun Algılanan Yenilikçilik Düzeyinin Rolü Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber kullanıldığı çalışmadaki temel amaç,
havayolunun algılanan yenilikçilik düzeyinin yolcu tercihleri üzerine etkisini ortaya
koymaktır. İstanbul’da 388 yolcu ile gerçekleştirilen çalışmada, önemli sonuçlara
ulaşılmıştır. Yolcu tercihlerine etki eden faktörlerin; uçuş hizmetlerinde kalite, uzmanlık
ve güvenlik, çalışan yeterliliği ve ikram, havayolunun imajı ile uygun fiyat ve uçuş
saatleri olduğu saptanmıştır. Ayrıca, havayolunun algılanan yenilikçilik düzeyinin yolcu
tercihleri üzerine etkisinin ise yeterli seviyede olduğu belirlenmiştir. The main purpose of the study which qualitative and quantitative research methods are
used together, is to reveal the perceived innovativeness level of the airline which
affects the passenger preferences. The study was conducted with 388 passengers in
İstanbul and significant results have been reached. Factors affecting passenger
preferences; flight quality, expertise and security, employee competence and catering,
image of the airline and reasonable prices and flight times. Also, the passenger
preferences was affected by the perceived innovativeness level of the airline
adequately.