Ortaokul grubu öğrencilerinde akran zorbalığı ve benlik saygısının incelenmesi
Özet
Zorbalık gücüne güvenerek hükmü altında bulunanlara söz hakkı tanımayan kimse, despot veya diktatör olarak ifade edilmektedir. Zorbalık türleri arasında bulunan kavramlardan birisi de son yıllarda üzerinde birçok araştırmanın gerçekleştirildiği akran zorbalığıdır. Akran zorbalığı genellikle güçlü olan bir kişinin, zayıf veya daha az güçlü bir kişiye, fiziksel veya sözlü saldırı, taciz veya tehdit yoluyla sistematik olarak zarar vermesi durumudur. Akran zorbalığında mağdur, zorbalık davranışlarına maruz kalan kişidir. İnsan davranışının nedenlerini anlamak ve gelecekteki adımları tahmin etmek günümüz dünyasında psikolojinin temel amacıdır. Bireyin çevresiyle etkileşiminde oluşan benlik kavramı, bireyin çevresel tepkilerini yorumlaması, değerlendirmesi, yapılandırması ve düzenlemesinde önemli araçtır. Benlik, insanların davranışlarını gözlemleyen, değerlendiren, düzenleyen ve onlara rehberlik eden içindeki güçtür. A person who does not give a voice to those under his rule, relying on his power of tyranny, is defined as a despot or dictator. One of the concepts among the types of bullying is peer bullying, on which many studies have been carried out in recent years. Bullying is a situation where a strong person systematically harms a weaker or less powerful person through physical or verbal assault, harassment or threats. In peer bullying, the victim is the person who is exposed to the bullying behavior. Understanding the causes of human behavior and predicting future steps is the main goal of psychology in today's world. The self-concept, which is formed in the interaction of the individual with the environment, is an important tool in the interpretation, evaluation, structuring and regulation of the individual's environmental reactions. The self is the power within people that observes, evaluates, regulates and guides their behavior.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6704Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]