Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, Kübra
dc.date.accessioned2023-12-16T09:35:38Z
dc.date.available2023-12-16T09:35:38Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6704
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractZorbalık gücüne güvenerek hükmü altında bulunanlara söz hakkı tanımayan kimse, despot veya diktatör olarak ifade edilmektedir. Zorbalık türleri arasında bulunan kavramlardan birisi de son yıllarda üzerinde birçok araştırmanın gerçekleştirildiği akran zorbalığıdır. Akran zorbalığı genellikle güçlü olan bir kişinin, zayıf veya daha az güçlü bir kişiye, fiziksel veya sözlü saldırı, taciz veya tehdit yoluyla sistematik olarak zarar vermesi durumudur. Akran zorbalığında mağdur, zorbalık davranışlarına maruz kalan kişidir. İnsan davranışının nedenlerini anlamak ve gelecekteki adımları tahmin etmek günümüz dünyasında psikolojinin temel amacıdır. Bireyin çevresiyle etkileşiminde oluşan benlik kavramı, bireyin çevresel tepkilerini yorumlaması, değerlendirmesi, yapılandırması ve düzenlemesinde önemli araçtır. Benlik, insanların davranışlarını gözlemleyen, değerlendiren, düzenleyen ve onlara rehberlik eden içindeki güçtür.en_US
dc.description.abstractA person who does not give a voice to those under his rule, relying on his power of tyranny, is defined as a despot or dictator. One of the concepts among the types of bullying is peer bullying, on which many studies have been carried out in recent years. Bullying is a situation where a strong person systematically harms a weaker or less powerful person through physical or verbal assault, harassment or threats. In peer bullying, the victim is the person who is exposed to the bullying behavior. Understanding the causes of human behavior and predicting future steps is the main goal of psychology in today's world. The self-concept, which is formed in the interaction of the individual with the environment, is an important tool in the interpretation, evaluation, structuring and regulation of the individual's environmental reactions. The self is the power within people that observes, evaluates, regulates and guides their behavior.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkran Zorbalığıen_US
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectPeer Bullyingen_US
dc.subjectSelf-Esteemen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSecondary Schoolen_US
dc.titleOrtaokul grubu öğrencilerinde akran zorbalığı ve benlik saygısının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of peer bullying and self-respect in secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster