Öğrenme Odaklılık, Yeni Hizmet Gelişimi ve Finansal Performans İlişkisi: Seyahat Acentaları Üzerine Bir İnceleme
Abstract
Bu çalışmanın amacı A grubu seyahat acentası çalışanlarında öğrenme odaklılık ve yeni hizmet gelişimi ile finansal performans arasındaki ilişkiyi görgül olarak incelemektir. Çalışmada öğrenme odaklılık
kavramı öğrenmeye bağlılık, paylaşılan vizyon, açık fikirlilik ve örgüt içi bilgi paylaşımı boyutlarında ele
alınmıştır. Veriler 5-22 Eylül 2015 tarihleri arasında Marmaris’te faaliyet gösteren acenta çalışanlarından toplanmıştır. Kolayda örnekleme yoluyla çalışanlardan elde edilen 389 verinin analizinde doğrulayıcı faktör analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları öğrenme odaklılık boyutları ile yeni
hizmet gelişimi ve finansal performans arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Elde edilen
bulgular ışığında seyahat acenta yöneticilerine çeşitli önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to do an empirical research on the relationship between learning orientation and
new service development of travel agency employees and their financial performance. In the study, the
concept of learning-orientation is dealt with in terms of commitment to learning, shared vision, openmindedness and intra-organizational knowledge sharing. The data were collected from travel agents
workers in Marmaris between 5-22 September 2015. Confirmatory factor analysis and regression
analysis were used in the analysis of 389 data obtained by convenience sampling. Analysis results
show that there are significant relationships between learning orientation dimensions and new service
development and financial performance. Various suggestions were made to travel agency managers in
the light of the findings obtained.
Volume
9Issue
18Collections
The following license files are associated with this item: