Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnan, Ramazan
dc.contributor.authorAyazlar, Gökhan
dc.date.accessioned2023-11-24T22:30:32Z
dc.date.available2023-11-24T22:30:32Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2146-3727
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6486
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı A grubu seyahat acentası çalışanlarında öğrenme odaklılık ve yeni hizmet gelişimi ile finansal performans arasındaki ilişkiyi görgül olarak incelemektir. Çalışmada öğrenme odaklılık kavramı öğrenmeye bağlılık, paylaşılan vizyon, açık fikirlilik ve örgüt içi bilgi paylaşımı boyutlarında ele alınmıştır. Veriler 5-22 Eylül 2015 tarihleri arasında Marmaris’te faaliyet gösteren acenta çalışanlarından toplanmıştır. Kolayda örnekleme yoluyla çalışanlardan elde edilen 389 verinin analizinde doğrulayıcı faktör analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları öğrenme odaklılık boyutları ile yeni hizmet gelişimi ve finansal performans arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgular ışığında seyahat acenta yöneticilerine çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to do an empirical research on the relationship between learning orientation and new service development of travel agency employees and their financial performance. In the study, the concept of learning-orientation is dealt with in terms of commitment to learning, shared vision, openmindedness and intra-organizational knowledge sharing. The data were collected from travel agents workers in Marmaris between 5-22 September 2015. Confirmatory factor analysis and regression analysis were used in the analysis of 389 data obtained by convenience sampling. Analysis results show that there are significant relationships between learning orientation dimensions and new service development and financial performance. Various suggestions were made to travel agency managers in the light of the findings obtained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÖğrenme Odaklılıken_US
dc.subjectYeni Hizmet Gelişimien_US
dc.subjectFinansal Performansen_US
dc.subjectSeyahat Acentalarıen_US
dc.subjectLearning Orientationen_US
dc.subjectNew Service Developmenten_US
dc.subjectFinancial Performanceen_US
dc.subjectTravel Agenciesen_US
dc.titleÖğrenme Odaklılık, Yeni Hizmet Gelişimi ve Finansal Performans İlişkisi: Seyahat Acentaları Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeLearning Orientation, New Service Development and Financial Performance: A Review on Travel Agentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKaradeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridorcid.org/0000-0002-9970-5718en_US
dc.authoridorcid.org/0000-0002-8839-1418en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage290en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİnan, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess