Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Aylin
dc.date.accessioned2023-11-17T20:25:16Z
dc.date.available2023-11-17T20:25:16Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6455
dc.description.abstractBu çalışmada pandemi sürecinde İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri programında eğitim alan öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve öznel yaşantı (fenomenolojik) desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak veri tekniklerinden mülakat (görüşme) tekniği kullanılmış, bu tekniğin bir türü olan yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Verilerin analizi aşamasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda uzaktan eğitim uygulamaları kapsamında üniversitenin sunduğu uzaktan eğitim sistemi ve eğitmenlerin verdikleri eğitimler hakkında katılımcıların görüşleri genel olarak olumlu değerlendirilmiştir. Bireysel performanslarını etkileyen faktörler hakkındaki görüşleri ise başlarda sıkıntı yaşamalarına rağmen ilerleyen zaman da sisteme alıştıkları ve ev ortamında zamandan tasarruf ederek derslere katılım sağladıkları konusunda ortak düşünceleri ortaya çıkmaktadır. Uzaktan eğitim sistemindeki sorunlar ve çözüm önerilerine karşı asenkron derslerin de sisteme yüklenmesi gerektiği, ders sürelerinin daha kısa olması ve erken saatlerde derslerin başlamaması gerektiği konusunda hem fikirdirler.en_US
dc.description.abstractIn this study, the opinions and opinions of the students who were trained in the Hair Care and Beauty Services Program of Istanbul Gelisim University, Vocational School of Health Services during the pandemic process were investigated. Qualitative research method was preferred and subjective life (phenomenological) pattern was used in the study. Interview (interview) technique was used from data techniques as a data collection tool and semi-structured interview technique, which is a type of this technique, was applied. Descriptive analysis technique was used during the analysis phase of the data. As a result of the research, the opinions of the participants about the distance education system offered by the university and the trainings provided by the instructors within the scope of distance education applications were generally evaluated positively. Although they initially had difficulties with the factors affecting their individual performance, they also got used to the system and had common thoughts about saving time in the home environment and participating in the courses. They agree that asynchronous courses should also be uploaded to the system against problems and solutions in the distance education system, that the course duration should be shorter and that the lessons should not start in the early hours.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.979808en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectSaç Bakımı ve Güzellik Hizmetlerien_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectpandemien_US
dc.subjectİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectHair Care and Beauty Servicesen_US
dc.subjectpandemicen_US
dc.subjectIstanbul Gelisim Universityen_US
dc.titleSaç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecinde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri: İstanbul Gelişim Üniversitesi Deneyimien_US
dc.title.alternativeHair Care and Beauty Services Students' Opinions about Distance Education During the COVID-19 Pandemic: Istanbul Gelisim University Experienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6431-6210en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage747en_US
dc.identifier.endpage759en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKoç, Aylin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess