Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecinde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri: İstanbul Gelişim Üniversitesi Deneyimi
Özet
Bu çalışmada pandemi sürecinde İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri
Meslek Yüksekokulu Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri programında eğitim alan
öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri araştırılmıştır. Çalışmada
nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve öznel yaşantı (fenomenolojik) desen
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak veri tekniklerinden mülakat (görüşme) tekniği
kullanılmış, bu tekniğin bir türü olan yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır.
Verilerin analizi aşamasında betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
uzaktan eğitim uygulamaları kapsamında üniversitenin sunduğu uzaktan eğitim sistemi
ve eğitmenlerin verdikleri eğitimler hakkında katılımcıların görüşleri genel olarak olumlu
değerlendirilmiştir. Bireysel performanslarını etkileyen faktörler hakkındaki görüşleri
ise başlarda sıkıntı yaşamalarına rağmen ilerleyen zaman da sisteme alıştıkları ve ev
ortamında zamandan tasarruf ederek derslere katılım sağladıkları konusunda ortak
düşünceleri ortaya çıkmaktadır. Uzaktan eğitim sistemindeki sorunlar ve çözüm
önerilerine karşı asenkron derslerin de sisteme yüklenmesi gerektiği, ders sürelerinin
daha kısa olması ve erken saatlerde derslerin başlamaması gerektiği konusunda hem
fikirdirler. In this study, the opinions and opinions of the students who were trained in the
Hair Care and Beauty Services Program of Istanbul Gelisim University, Vocational School
of Health Services during the pandemic process were investigated. Qualitative research
method was preferred and subjective life (phenomenological) pattern was used in the
study. Interview (interview) technique was used from data techniques as a data collection tool and semi-structured interview technique, which is a type of this technique, was
applied. Descriptive analysis technique was used during the analysis phase of the data. As
a result of the research, the opinions of the participants about the distance education
system offered by the university and the trainings provided by the instructors within the
scope of distance education applications were generally evaluated positively. Although
they initially had difficulties with the factors affecting their individual performance, they
also got used to the system and had common thoughts about saving time in the home
environment and participating in the courses. They agree that asynchronous courses
should also be uploaded to the system against problems and solutions in the distance
education system, that the course duration should be shorter and that the lessons should
not start in the early hours.
Cilt
10Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6455Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: