Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYamuk, Yurdanur
dc.contributor.authorKoçoğlu, Cenk Murat
dc.date.accessioned2023-11-09T09:07:08Z
dc.date.available2023-11-09T09:07:08Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6302
dc.description.abstractGünümüzde müzelerin sergileme, koruma ve araştırma işlevlerinin yanı sıra ziyaretçi ile iletişim kurma işlevini de yerine getirdikleri görülmektedir. Özellikle bazı müzelerde çocuklar için çeşitli öğrenme ve eğlenme olanakları sağlayan uygulamalara ve etkinliklere rastlanmaktadır. Dolayısıyla, ziyaretçi deneyimi üzerinde yalnızca müzenin sahip olduğu fiziksel faktörler değil; ziyaretçilerle olan iletişim ve müze personelinin profesyonelliği gibi unsurlar da etkili olmaktadır. Sivas Arkeoloji Müzesi’ni ziyaret eden 18 yaş ve altı çocukların evreni temsil oluşturduğu araştırmada; müzenin ve müzedeki çocuklara yönelik uygulamaların ziyaretçi deneyimi kapsamında nasıl değerlendirildiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda müzenin sahip olduğu fiziksel koşulların genel olarak elverişli olduğu; ancak sergilenen eserlerle ilgili yapılan açıklamaların yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan müzede ziyaretçileri yönlendirebilecek, müze ve eserler hakkında kapsamlı bilgi verebilecek bir müze görevlisinin olmaması da eleştirilmiştir. Müzede düzenlenen etkinlikler arasında en fazla ilgi çeken etkinliğin sikke basımı olduğu ve müze ziyaretinin sosyalleşmeye, toplumla uyum sağlamaya ve en fazla da eğitime katkıda bulunduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, it is seen that museums fulfill functions of exhibiting, preserving and researching as well as communing with visitors. Especially, in some museums, applications and activities providing various learning and entertainment opportunities for children are encountered. Therefore, it is not only physical factors that the museums have on the visitor experience but also the factors such as communication with visitors and professionalism of museums’ staff are also effective on visitor experience. In the research which children are 18 years old or under visiting Sivas Archeology Museum constitutes the universe, it is aimed to reveal how the museum and its applications for children are evaluated within the scope of visitor experience. In line with the research findings, the physical conditions of the museum are generally favorable; however, it was concluded that the explanations about the exhibited works were not sufficient. On the other hand, the absence of museum officials who can guide visitors to the museum and provide comprehensive information about the museum and its artifacts has also been criticized. It has been determined that the most attractive activity among the activities organized in the museum is coin printing and that the museum visit contributes to socialization, adaptation to the society and education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherProf. Dr. Yüksel Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2020.601en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectMüze Uygulamalarıen_US
dc.subjectZiyaretçi Deneyimien_US
dc.subjectSivas Arkeoloji Müzesien_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectMuseum Applicationsen_US
dc.subjectVisitor Experienceen_US
dc.subjectSivas Archeology Museumen_US
dc.titleMüzelerde Çocuklara Yönelik Uygulamaların Ziyaretçi Deneyimi Kapsamında Değerlendirilmesi: Sivas Arkeoloji Müzesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Applications for Children in the Museums Within the Scope of Visitor Experienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9859-4393en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9888-6051en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage3964en_US
dc.identifier.endpage3975en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYamuk, Yurdanur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess