Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraman, Funda
dc.contributor.authorAlan, Handan
dc.date.accessioned2023-10-31T16:56:11Z
dc.date.available2023-10-31T16:56:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2148-2373
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6148
dc.description.abstractObjective: Medical errors are very important problems in all health institutions around the world. Creating a patient safety culture is very important in reducing medical errors. Nurses have a special importance in terms of maintaining patient safety. Knowledge, skills and attitudes that can help improve patient safety and reduce medical errors can be gained through nursing education. There is no valid and reliable tool to measure nursing students’ attitudes towards patient safety culture. The aim of the research was to investigate whether the Turkish version of the patient safety attitude scale was a valid and reliable tool for nursing students. Methods: The study, which was designed methodologically, was carried out between February and April 2019. It was conducted with third- and fourth-year students (n=226) in the nursing department of a private university in Istanbul after obtaining ethical approval and institutional permissions. Results: According to the results of the analysis, it was found that the original scale did not generally comply with the factor structure. The scale was composed of 22 items and 4 factors. The total variance of the scale was 65.14%. As a result of the reliability analysis, Cronbach’s alpha coefficient of the scale was calculated as 0.91. Conclusion: The scale that was developed by Carruthers et al. in 2009, was found to be a valid and reliable measurement tool that could be used to measure the attitude of nursing students towards patient safety in Turkey.en_US
dc.description.abstractAmaç: Tıbbi hatalar, dünyadaki tüm sağlık kuruluşlarında çok önemli bir sorundur. Hasta güvenliği kültürü oluşturmak tıbbi hataların azaltılmasında çok önemlidir. Hemşireler hasta güvenliğini sağlamada özel bir öneme sahiptir. Hemşirelik eğitimi ile hasta güvenliğini artırmaya ve tıbbi hataları azaltmaya yardımcı olabilecek bilgi, beceri ve tutumlar kazanılabilir. Hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliği kültürüne yönelik tutumunu ölçmek için geçerli ve güvenilir bir araç yoktur. Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencileri için hasta güvenliği tutum ölçeğinin Türkçe versiyonunun geçerli ve güvenilir bir araç olup olmadığını araştırmaktır. Yöntemler: Metodolojik olarak tasarlanan çalışma, Şubat-Nisan 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma, İstanbul’da bir özel üniversitenin hemşirelik bölümünde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri (n=226) ile etik onay ve kurum izni alınarak yürütülmüştür. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre orijinal ölçeğin genel olarak faktör yapısına uymadığı görülmüştür. Ölçek, 22 madde ve 4 faktörden oluşmaktadır. Ölçeğin toplam varyansı %65,14’tür. Güvenilirlik analizi sonucunda ölçeğin Cronbach alfa katsayısı 0,91 olarak hesaplanmıştır. Sonuç: İki bin dokuz yılında Carruthers ve ark. tarafından geliştirilen ölçeğin, Türkiye’deki hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliğine yönelik tutumlarını ölçmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherGALENOS PUBL HOUSE, Kaçamak Sokak 21/1, ISTANBUL, Fındıkzade 34093, TURKEYen_US
dc.relation.isversionof10.14235/bas.galenos.2021.5350en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPatient safetyen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectvalidity and reliabilityen_US
dc.subjectHasta güvenliğien_US
dc.subjecthemşireliken_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjectgeçerlilik ve güvenilirliken_US
dc.titleTurkish Adaptation of the Scale of the Attitudes to Patient Safety: Nursing Student Sampleen_US
dc.title.alternativeHasta Güvenliğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Hemşirelik Öğrencisi Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBezmialem Scienceen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4177-9247en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-7414-2288en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage426en_US
dc.identifier.endpage433en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKaraman, Funda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess