Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlhassan, Gloria Nnadwa
dc.contributor.authorÖztürk, İlknur
dc.contributor.authorAdedoyin, Festus Fatai
dc.contributor.authorBekun, Festus Victor
dc.date.accessioned2023-10-26T18:35:50Z
dc.date.available2023-10-26T18:35:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1307-671X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6070
dc.description.abstractTechnology is disrupting bringing up a better innovation and strengthening the healthcare services. Telehealth is one of these services. Telehealth can help in times of emergency situations as well as reducing morbidity caused by other diseases other than coronavirus and also constraining its spread as well as sustaining the country's economic development. Although, telehealth is a disruptive innovation, this article aimed to point out why Africa and rest of the world need telehealth to structure out the management of the three phases of health crises (pre, during and post-crises) that must be address to help in economic sustainability, increase accessibility to healthcare and increase in quality of life which in turn reduces costs and easy access to healthcare services either incommunicable, non-communicable, or disastrous situations in the African region. In fighting an outbreak such as this, our study finds that the government of African nations should guarantee all health experts get fitting instruction and preparing; present telehealth accreditation for wellbeing experts; give subsidizing which satisfactorily takes care of the expense of giving telehealth; overhaul clinical models of care; bolster all partners with a viable correspondence; and finally, change the board technique while setting up frameworks to oversee telehealth benefits on a standard premise.en_US
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan gelişmelerin getirdiği inovasyon, diğer birçok sektörle birlikte sağlık sektöründe de sağlık hizmetlerinin kalitelendirilmesi konusunda kullanılmaktadır. Sağlık sektöründe uygulanan teknolojik uygulamalardan birisi de telesağlık hizmetleridir. Telesağlık hizmetleri acil durumlar başta olmak üzere diğer birçok hastalıkta ve son dönemde yaşamakta olduğumuz koronavirüs pandemisinin yayılmasını azaltmaya yönelik uygulamalar ile daha fazla gündeme gelmekte ve bu olumlu özellikleri nedeniyle de sürdürülebilir kalkınma süreçlerine önemli katkılar sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Afrika’dan başlamak üzere tüm dünyada uygulanan telesağlık hizmetlerinin pandemi öncesi, pandemi sürecinde ve pandemi sonrası dönemlerde neden telesağlık hizmetlerine etkin şekilde başvurulması gerektiğinin altını çizmektir. Gerçekten de Afrika’nın ulaşılabilen, ulaşılamayan ya da doğal afetler yaşanan birçok bölgesinde etkin, düşük maliyetli, yaşam kalitesinin yükseltilmesini hedefleyen sağlık hizmetlerine daha yüksek erişim sağlamanın yanında ekonomik sürdürülebilirliği de amaçlayan çok güçlü imkanlar sağlaması dolayısıyla telesağlık hizmetleri oldukça dikkat çekici şekilde uygulanmaktadır. Bu çerçevede bu çalışmamızda halen yaşamakta olduğumuz pandemi gibi salgınların yaşanması durumunda tüm Afrika ülkelerinden başlayarak sağlık çalışanlarının telesağlık hizmeti verme konusunda hazırlıklı olması; telesağlık hizmetlerinin tüm ülkelerde akredite olması; telesağlık hizmetlerinin etkin şekilde verilebilmesi için hükümetlerce sübvansiyonların sağlanması; klinik bakım modellerinin gözden geçirilmesi ve son olarak, standart telesağlık hizmetlerini denetlemek için tedbirler, kurallar ve regülasyonların oluşturulması süreçlerinde yönetim kurulu tekniğinin değiştirilmesi hizmetlerin kalitelenmesi açısından üzerinde durulan konular olmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDüzce Üniversitesi Tıp Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.18678/dtfd.898373en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTelehealthen_US
dc.subjectAfricaen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectGlobal pandemicen_US
dc.subjectCoronavirusen_US
dc.subjectTelesağlıken_US
dc.subjectAfrikaen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectCoronavirusen_US
dc.titleTelehealth as a Panacea Amidst Global Pandemic (COVID-19) in Africaen_US
dc.title.alternativeAfrika’da COVID-19 Pandemisine karşı Alternatif Bir Çözüm Olarak Telesağlık Hizmetlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofDüzce Tıp Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-0316-7485en_US
dc.authorid0000-0002-2079-0383en_US
dc.authorid0000-0002-3586-2570en_US
dc.authorid0000-0003-4948-6905en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issueS1en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorAlhassan, Gloria Nnadwa
dc.institutionauthorBekun, Festus Victor


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess