Telehealth as a Panacea Amidst Global Pandemic (COVID-19) in Africa
Özet
Technology is disrupting bringing up a better innovation and strengthening the healthcare
services. Telehealth is one of these services. Telehealth can help in times of emergency
situations as well as reducing morbidity caused by other diseases other than coronavirus and
also constraining its spread as well as sustaining the country's economic development.
Although, telehealth is a disruptive innovation, this article aimed to point out why Africa and
rest of the world need telehealth to structure out the management of the three phases of health
crises (pre, during and post-crises) that must be address to help in economic sustainability,
increase accessibility to healthcare and increase in quality of life which in turn reduces costs
and easy access to healthcare services either incommunicable, non-communicable, or
disastrous situations in the African region. In fighting an outbreak such as this, our study finds
that the government of African nations should guarantee all health experts get fitting
instruction and preparing; present telehealth accreditation for wellbeing experts; give
subsidizing which satisfactorily takes care of the expense of giving telehealth; overhaul clinical
models of care; bolster all partners with a viable correspondence; and finally, change the board
technique while setting up frameworks to oversee telehealth benefits on a standard premise. Teknolojide yaşanan gelişmelerin getirdiği inovasyon, diğer birçok sektörle birlikte sağlık
sektöründe de sağlık hizmetlerinin kalitelendirilmesi konusunda kullanılmaktadır. Sağlık
sektöründe uygulanan teknolojik uygulamalardan birisi de telesağlık hizmetleridir. Telesağlık
hizmetleri acil durumlar başta olmak üzere diğer birçok hastalıkta ve son dönemde yaşamakta
olduğumuz koronavirüs pandemisinin yayılmasını azaltmaya yönelik uygulamalar ile daha
fazla gündeme gelmekte ve bu olumlu özellikleri nedeniyle de sürdürülebilir kalkınma
süreçlerine önemli katkılar sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Afrika’dan başlamak üzere
tüm dünyada uygulanan telesağlık hizmetlerinin pandemi öncesi, pandemi sürecinde ve
pandemi sonrası dönemlerde neden telesağlık hizmetlerine etkin şekilde başvurulması
gerektiğinin altını çizmektir. Gerçekten de Afrika’nın ulaşılabilen, ulaşılamayan ya da doğal
afetler yaşanan birçok bölgesinde etkin, düşük maliyetli, yaşam kalitesinin yükseltilmesini
hedefleyen sağlık hizmetlerine daha yüksek erişim sağlamanın yanında ekonomik
sürdürülebilirliği de amaçlayan çok güçlü imkanlar sağlaması dolayısıyla telesağlık hizmetleri
oldukça dikkat çekici şekilde uygulanmaktadır. Bu çerçevede bu çalışmamızda halen
yaşamakta olduğumuz pandemi gibi salgınların yaşanması durumunda tüm Afrika
ülkelerinden başlayarak sağlık çalışanlarının telesağlık hizmeti verme konusunda hazırlıklı
olması; telesağlık hizmetlerinin tüm ülkelerde akredite olması; telesağlık hizmetlerinin etkin
şekilde verilebilmesi için hükümetlerce sübvansiyonların sağlanması; klinik bakım
modellerinin gözden geçirilmesi ve son olarak, standart telesağlık hizmetlerini denetlemek için
tedbirler, kurallar ve regülasyonların oluşturulması süreçlerinde yönetim kurulu tekniğinin
değiştirilmesi hizmetlerin kalitelenmesi açısından üzerinde durulan konular olmuştur.
Cilt
23Sayı
S1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6070Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: