dc.contributor.author | Yılmaz, Hülya | |
dc.contributor.author | Kaymakçı, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2023-10-21T13:32:44Z | |
dc.date.available | 2023-10-21T13:32:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-5933 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/6011 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, liselerde eğitim alan öğrencilerin finans ile ilgili
konulardaki bilinç düzeylerini tespit etmek ve bu öğrencilerin finansal konulardaki
bilinç düzeyinin hayattaki bazı finansal davranışlarıyla aynı doğrultuda gelişip
gelişmediğini görmeye çalışmaktadır. Bu kapsamda, İstanbul’da Anadolu ve Mesleki
Teknik Anadolu Liselerinde okuyan toplam 456 öğrenci üzerine bir anket
uygulanmıştır. Ankette öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerini tespit etmeye
yönelik soruların yanında, çeşitli finansal davranışlarını ölçmeye yönelik sorulara
da yer verilmiştir. Analizler sonucu elde edilen bulgular öğrencilerin sergilemiş
olduğu farklı davranışlarda finansal okuryazarlık düzeyinin de farklı olduğunu
ortaya koymuştur. Öğrencilerden harçlıklarından tasarruf yapan, artan
harçlıklarını ellerinde nakit olarak tutan veya bankadaki hesabına yatıran,
ellerindeki harçlıkları bir sonrakini alana kadar nadiren tüketen, sahip oldukları
paranın harcanması ile ilgili kendilerine hedef koyduğunu beyan eden ve
harcamalarını düzenli olarak takip edenlerin takip etmeyenlerle kıyaslandığında
finansal okuryazarlık bilincinin takip eden öğrencilerde daha yüksek olduğu ortaya
çıkmıştır. Bu bulgular, lise öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyinin finansal
davranışlarına önemli ölçüde yansıdığına işaret etmektedir. Bu çalışmada,
literatürde üzerinde daha az durulan gençlerin finansal okuryazarlık düzeylerinin
davranışlarında ne ölçüde farklı olduğu araştırılmış olup, elde edilen bulguların
literatüre önemli bir katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the financial literacy levels of high
school students and to reveal whether the financial literacy level of these student
develops in line with some of their financial behaviors in life. For this purpose, we
administered a questionnaire to a total of 456 students attending in several
Anatolian and Vocational Technical Anatolian High Schools in Istanbul. The questionnaire surveyed various financial behaviors as well as financial literacy
levels of the students. The findings obtained from the analysis showed that the
financial literacy level was different across different behaviors. Students, who
indicated that they regularly save from their pocket money, keep their money in cash
or deposit them in their bank accounts, rarely consume their pocket money until they
secure the next one, set a target for the expenditures, and regularly monitor their
expenses, had higher levels of financial literacy compared to those who did not do
any of these. These findings indicate that financial literacy level significantly reflects
on the behaviors of teenagers in financial matters. This study investigated the extent
to which financial literacy levels of young people differ in their behaviors, a topic
that is rarely studied in the finance literature. In this sense, it contributes to the
current literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hüzeyfe Süleyman Arslan | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Finansal Okuryazarlık | en_US |
dc.subject | Finansal Tutum | en_US |
dc.subject | Finansal Davranış | en_US |
dc.subject | Financial Literacy | en_US |
dc.subject | Financial Attitude | en_US |
dc.subject | Financial Behavior | en_US |
dc.title | Finansal Davranışlar ve Finansal Okuryazarlık İlişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Relationship Between Fınancial Behavior and Financial Literacy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Akademik Hassasiyetler | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-1735-445X | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9741-8451 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 15 | en_US |
dc.identifier.startpage | 141 | en_US |
dc.identifier.endpage | 164 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |
dc.institutionauthor | Kaymakçı, Turgay | |