Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜçler, Nevra
dc.contributor.authorBüyükçelikok, Türkan Öykü
dc.date.accessioned2023-10-20T13:25:16Z
dc.date.available2023-10-20T13:25:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5978
dc.description.abstractÇalışmanın konusunu, iletişim fakültesi mezunlarının sektörel donanım yeterliliğinin ve sektörde yaşanan istihdam probleminin, iletişim fakültesi müfredatlarında yer alan ders içeriklerinin incelenmesiyle ele alınması oluşturmaktadır. Araştırmada, iletişim fakültesi ders içeriklerinin medya sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü karşılamadaki yeterliliğinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, yerel ağda en fazla iş ilanına sahip kariyer.net’te Ekim-Kasım 2020 tarih aralığında yayınlanan medya sektörü kategorisindeki ilgili ilanlar incelenmiştir. Bu ilanlar içerisinde aranan sektörel başlıklardaki iş ilanlarında belirtilen ‘aranan nitelikler’, Nvivo Nitel Analiz Programı’nın tek kelimelik analiz özelliği ile en çok aranan niteliklerden en az aranana doğru sıralanmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 3 büyük şehri olmaları ve medya sektörü istihdamını ağırlık olarak barındırmaları nedeniyle belirlenmiş İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde yer alan devlet üniversitelerindeki iletişim fakültelerinin tüm bölümlerinin müfredatlarındaki ders içerikleri, belirlenen sektörel beklentileri karşılama yeterliliğine göre içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Müfredatlardaki sektör beklentilerini karşılamaya yönelik ders içerikleri üniversite ve bölümlere göre farklılaştığı araştırmanın temel bulguları arasındadır. Ayrıca araştırma bulgularında müfredatların dijital içeriklere sahip olsalar da kuramsal ders içeriklerinin ağırlığını koruduğu görülmüştür. Araştırmada iletişim fakültesi müfredatlarının sektörün nitelikli işgücü talebine ne derece yanıt verdiği ortaya konarak, beklentilere ilişkin öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractSubject of the study is to examine the sectoral equipment competence of Communication Faculty graduates and the employment problem experienced in the sector by examining course contents in Faculty of Communication curriculum. In study, it was aimed to reveal adequacy of the course contents of communication faculty in meeting the qualified workforce needed by the media sector. For this purpose, the related postings in the media sector category published between October-November 2020 in kariyer.net, which has the most job postings in the local network, were examined. The 'sought-after qualifications' specified in the job postings in the sectoral titles sought among these postings are listed from the most sought-after qualifications to the least sought with the one-word analysis feature of Nvivo Qualitative Analysis Program. The first third-largest city to be and media sector of the Republic of Turkey identified because they accommodate the weight of employment in Istanbul, Ankara and Izmir course content in curriculum all parts of communications faculties in place state universities in provinces, were analyzed using content analysis method according to specified sectoral meet expectations qualification. It is among the main findings of the study that the course contents in the curriculum to meet the expectations of sector differ according to the university and departments. In addition, research findings showed that even though curriculum have digital content, theoretical course contents still dominate. In the study, suggestions regarding expectations were presented by demonstrating to what extent the curriculum of communication faculty respond to the sector's demand for qualified workforce.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.21547/jss.879093en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİletişim eğitimien_US
dc.subjectİletişim fakültesi müfredatlarıen_US
dc.subjectMedya sektörüen_US
dc.subjectMedya istihdamıen_US
dc.subjectİş ilanlarıen_US
dc.subjectCommunication educationen_US
dc.subjectCommunication faculty curriculumsen_US
dc.subjectMedia sectoren_US
dc.subjectMedia employmenten_US
dc.subjectJob postingsen_US
dc.titleİletişim Fakültesi Müfredatlarının Medya Sektörü İş İlanları Üzerinden Sektörel Beklentileri Karşılama Yeterliliğinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Faculty of Communications Curriculums Sufficiency to Meet Sectoral Expectations via Media Sector Job Postingsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-4195-6669en_US
dc.authorid0000-0002-2735-0903en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1245en_US
dc.identifier.endpage1269en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÜçler, Nevra
dc.institutionauthorBüyükçelikok, Türkan Öykü


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess