İletişim Fakültesi Müfredatlarının Medya Sektörü İş İlanları Üzerinden Sektörel Beklentileri Karşılama Yeterliliğinin İncelenmesi
Abstract
Çalışmanın konusunu, iletişim fakültesi mezunlarının sektörel donanım yeterliliğinin ve sektörde yaşanan
istihdam probleminin, iletişim fakültesi müfredatlarında yer alan ders içeriklerinin incelenmesiyle ele alınması
oluşturmaktadır. Araştırmada, iletişim fakültesi ders içeriklerinin medya sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli
iş gücünü karşılamadaki yeterliliğinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, yerel ağda en fazla iş
ilanına sahip kariyer.net’te Ekim-Kasım 2020 tarih aralığında yayınlanan medya sektörü kategorisindeki ilgili
ilanlar incelenmiştir. Bu ilanlar içerisinde aranan sektörel başlıklardaki iş ilanlarında belirtilen ‘aranan
nitelikler’, Nvivo Nitel Analiz Programı’nın tek kelimelik analiz özelliği ile en çok aranan niteliklerden en az
aranana doğru sıralanmıştır. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 3 büyük şehri olmaları ve medya sektörü istihdamını
ağırlık olarak barındırmaları nedeniyle belirlenmiş İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde yer alan devlet
üniversitelerindeki iletişim fakültelerinin tüm bölümlerinin müfredatlarındaki ders içerikleri, belirlenen
sektörel beklentileri karşılama yeterliliğine göre içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Müfredatlardaki
sektör beklentilerini karşılamaya yönelik ders içerikleri üniversite ve bölümlere göre farklılaştığı araştırmanın
temel bulguları arasındadır. Ayrıca araştırma bulgularında müfredatların dijital içeriklere sahip olsalar da
kuramsal ders içeriklerinin ağırlığını koruduğu görülmüştür. Araştırmada iletişim fakültesi müfredatlarının
sektörün nitelikli işgücü talebine ne derece yanıt verdiği ortaya konarak, beklentilere ilişkin öneriler
sunulmuştur. Subject of the study is to examine the sectoral equipment competence of Communication Faculty graduates
and the employment problem experienced in the sector by examining course contents in Faculty of
Communication curriculum. In study, it was aimed to reveal adequacy of the course contents of communication
faculty in meeting the qualified workforce needed by the media sector. For this purpose, the related postings
in the media sector category published between October-November 2020 in kariyer.net, which has the most
job postings in the local network, were examined. The 'sought-after qualifications' specified in the job postings
in the sectoral titles sought among these postings are listed from the most sought-after qualifications to the
least sought with the one-word analysis feature of Nvivo Qualitative Analysis Program. The first third-largest
city to be and media sector of the Republic of Turkey identified because they accommodate the weight of
employment in Istanbul, Ankara and Izmir course content in curriculum all parts of communications faculties
in place state universities in provinces, were analyzed using content analysis method according to specified
sectoral meet expectations qualification. It is among the main findings of the study that the course contents in
the curriculum to meet the expectations of sector differ according to the university and departments. In addition,
research findings showed that even though curriculum have digital content, theoretical course contents still
dominate. In the study, suggestions regarding expectations were presented by demonstrating to what extent the
curriculum of communication faculty respond to the sector's demand for qualified workforce.
Volume
20Issue
3Collections
The following license files are associated with this item: