Havayolu Operasyon Yönetiminde Uçuş Sürecinin Yönetilmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı Havayollarının tüm uçuş operasyonunu yöneten AOCC (Airline Operation Control -
Havayolu Operasyon Kontrol Merkezi) organizasyonunun uçuş sürecinde karşılaştıkları problemler ile
ilgili bir iş akış modeli oluşturmak olarak açıklanabilir. Uçuş operasyonlarında meydana gelen
aksaklıklarda Divert kararı (yedek havalimanına inme) kısa bir sure içerisinde alınması gerekir. Süre çok
önemlidir. Bu amaçla Türkiye’de faaliyet gösteren havayollarının AOCC bölümünde çalışan 24 çalışan ve
5 yönetici ile karşılıklı veya mail yöntemi ile görüşülerek problemin divert kararına dönüşmesinde
uygulanabilecek bir iş akış modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak
kullanılabilecek bir iş akış modelinin ortaya çıktığı bildirilebilir. The purpose of this study can be expressed as creating a work flow model related to the problems faced by
the AOCC (Airline Operation Control Center) organization, which manages the operations of the airlines.
Divert decision (landing at the spare airport) should be taken in a short time in case of malfunctions in
flight operations. Time is very important. For this purpose AOCC working in the departments of airlines
operating in Turkey 24 employees and five managers with a decision that can be applied in the conversion
of the divertor problems with mutual consultation or e-mail method workflow model has been tried to be
created. As a result of the research, it can be reported that a work flow model that can be used in general
has emerged.
Volume
56Issue
3Collections
The following license files are associated with this item: