Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSüzen, Ekrem
dc.date.accessioned2023-10-19T18:05:36Z
dc.date.available2023-10-19T18:05:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5969
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Havayollarının tüm uçuş operasyonunu yöneten AOCC (Airline Operation Control - Havayolu Operasyon Kontrol Merkezi) organizasyonunun uçuş sürecinde karşılaştıkları problemler ile ilgili bir iş akış modeli oluşturmak olarak açıklanabilir. Uçuş operasyonlarında meydana gelen aksaklıklarda Divert kararı (yedek havalimanına inme) kısa bir sure içerisinde alınması gerekir. Süre çok önemlidir. Bu amaçla Türkiye’de faaliyet gösteren havayollarının AOCC bölümünde çalışan 24 çalışan ve 5 yönetici ile karşılıklı veya mail yöntemi ile görüşülerek problemin divert kararına dönüşmesinde uygulanabilecek bir iş akış modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak kullanılabilecek bir iş akış modelinin ortaya çıktığı bildirilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study can be expressed as creating a work flow model related to the problems faced by the AOCC (Airline Operation Control Center) organization, which manages the operations of the airlines. Divert decision (landing at the spare airport) should be taken in a short time in case of malfunctions in flight operations. Time is very important. For this purpose AOCC working in the departments of airlines operating in Turkey 24 employees and five managers with a decision that can be applied in the conversion of the divertor problems with mutual consultation or e-mail method workflow model has been tried to be created. As a result of the research, it can be reported that a work flow model that can be used in general has emerged.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Kooperatifçilik Kurumuen_US
dc.relation.isversionof10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.21.08.1558en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHavayolu Operasyon Yönetimien_US
dc.subjectTeknik Aksaklıklaren_US
dc.subjectAlgoritmaen_US
dc.subjectUçuş Yönetimien_US
dc.subjectAirline Operations Managementen_US
dc.subjectTechnical Failuresen_US
dc.subjectAlgorithmen_US
dc.subjectFlight Managementen_US
dc.titleHavayolu Operasyon Yönetiminde Uçuş Sürecinin Yönetilmesien_US
dc.title.alternativeManagement of The Flight Process in Airline Operation Managementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1846-450en_US
dc.identifier.volume56en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1721en_US
dc.identifier.endpage1735en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSüzen, Ekrem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess