Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCançat, Aysun
dc.date.accessioned2023-10-17T17:51:46Z
dc.date.available2023-10-17T17:51:46Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5931
dc.description.abstractBu çalışmada, etkin olarak sanat faaliyetlerini sürdürmeye devam eden, fakat çok fazla bilinmeyen ve telaffuz edilmeyen, Superstroke ve Superblur sanat hareketlerine değinilmiştir. Geçmiş akım ve anlayışlardan etkilenen, fakat farklı bir duruşla varlıklarını gösteren bu sanat hareketleri, amaçlarını belirten bildirilerini yayınlamışlardır. Özellikle Kübizm, Ekspresyonizm ve Puantilizm gibi sanat akımlarından ilham alan tepkili sanat hareketleri, farklı teknik ve sembol kullanımı ile oluşturdukları üretimleriyle sanat tarihi içerisinde ilgi çekicidirler. Bu tepkiler; Batı’lı anlayışlara bağlı kalmadan ve var olan resim geleneklerinden de yola çıkılarak kendine özgü yeni üslûplar yaratılabileceğine dairdir. Çünkü, bazı ülkeler bu yaklaşımlarla süregelen sanat üslûplarında bir yön değişikliği içerisine girebilmiştir. Bu anlayışlarla, araştırmada Superstroke ve Superblur sanat hareketleri, hem birbirleri arasında hem de diğer akımlarla birlikte karşılıklı olarak ve sanatçılardan örneklerle değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, Superstroke and Superblur art movements, which continue to actively continue their art activities, but are not known and pronounced much, are mentioned. These art movements, influenced by past trends and understandings, but showing their existence with a different stance, published their declarations stating their goals. Especially the reactive art movements inspired by art movements such as Cubism, Expressionism and Pointillism are interesting in the history of art with the productions they create using different techniques and symbols. These responses; It is about the fact that unique new styles can be created without adhering to Western understandings and based on existing painting traditions. Because, some countries have entered into a change of direction in the art styles continuing with these approaches. With these insights, Superstroke and Superblur art movements have been evaluated both between each other and with other movements, and with examples from artists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.30794/pausbed.778411en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSuperstrokeen_US
dc.subjectSuperbluren_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSuperstrokeen_US
dc.subjectSuperbluren_US
dc.subjectArten_US
dc.titleSuperstroke ve Superblur Sanaten_US
dc.title.alternativeSuperstroke and Superblur Arten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentGüzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3837-5302en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorCançat, Aysun


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess