dc.contributor.author | Cançat, Aysun | |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T17:51:46Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T17:51:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2922 | |
dc.identifier.issn | 2147-6985 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5931 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, etkin olarak sanat faaliyetlerini sürdürmeye devam eden, fakat çok fazla bilinmeyen ve telaffuz edilmeyen,
Superstroke ve Superblur sanat hareketlerine değinilmiştir. Geçmiş akım ve anlayışlardan etkilenen, fakat farklı bir duruşla
varlıklarını gösteren bu sanat hareketleri, amaçlarını belirten bildirilerini yayınlamışlardır. Özellikle Kübizm, Ekspresyonizm
ve Puantilizm gibi sanat akımlarından ilham alan tepkili sanat hareketleri, farklı teknik ve sembol kullanımı ile oluşturdukları
üretimleriyle sanat tarihi içerisinde ilgi çekicidirler. Bu tepkiler; Batı’lı anlayışlara bağlı kalmadan ve var olan resim
geleneklerinden de yola çıkılarak kendine özgü yeni üslûplar yaratılabileceğine dairdir. Çünkü, bazı ülkeler bu yaklaşımlarla
süregelen sanat üslûplarında bir yön değişikliği içerisine girebilmiştir. Bu anlayışlarla, araştırmada Superstroke ve Superblur
sanat hareketleri, hem birbirleri arasında hem de diğer akımlarla birlikte karşılıklı olarak ve sanatçılardan örneklerle
değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, Superstroke and Superblur art movements, which continue to actively continue their art activities, but are not
known and pronounced much, are mentioned. These art movements, influenced by past trends and understandings, but
showing their existence with a different stance, published their declarations stating their goals. Especially the reactive art
movements inspired by art movements such as Cubism, Expressionism and Pointillism are interesting in the history of art with
the productions they create using different techniques and symbols. These responses; It is about the fact that unique new
styles can be created without adhering to Western understandings and based on existing painting traditions. Because, some
countries have entered into a change of direction in the art styles continuing with these approaches. With these insights,
Superstroke and Superblur art movements have been evaluated both between each other and with other movements, and
with examples from artists. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.30794/pausbed.778411 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Superstroke | en_US |
dc.subject | Superblur | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Superstroke | en_US |
dc.subject | Superblur | en_US |
dc.subject | Art | en_US |
dc.title | Superstroke ve Superblur Sanat | en_US |
dc.title.alternative | Superstroke and Superblur Art | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.department | Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-3837-5302 | en_US |
dc.identifier.issue | 44 | en_US |
dc.identifier.startpage | 41 | en_US |
dc.identifier.endpage | 48 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Cançat, Aysun | |