Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi
Abstract
Yapay zekâ teknolojilerinin tüketici davranışlarını etkilemeye ve yeni tüketim alışkanlıkları
oluşturmaya başlaması iletişim alanında ortaya yeni kavramların çıkmasına neden olmaktadır.
Hiper kişiselleştirme de bu yeni kavramlardan bir tanesidir. Hiper kişiselleştirme, tüketici
alışkanlıklarını ve eğilimini “bire bir” temas noktalarından etkilemeye yönelik olarak yapay
zekâ tabanlı gelişen bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı, yeni bir olgu olarak karşımıza çıkan
hiper kişiselleştirmenin, çevrim içi video akış siteleri üzerinden araştırılmasıdır. Bu bağlamda
hiper kişiselleştirilmiş içeriklerin çevrim içi izleme pratiklerini etkilemeye ve yönlendirmeye
dönük girişimleri Netflix örneği üzerinden betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada
literatür taraması yapılmış ve çeşitli teorik tartışmalara yer verilmiştir. Bu araştırmada hiper
kişiselleştirilmiş içeriklerin tüketici davranışlarını ve izleme alışkanlıklarını yönlendirmede başat
bir araç olarak kullanıldığını ortaya koymuş, sinema sanatında seyir kültürünün bireyselleşmeye
doğru yöneliş gösterdiğini tespit etmiştir. Artificial intelligence technologies started to influence consumer behaviours and create new
consumption habits. Therefore, new concepts have emerged in the field of communication.
Hyper-personalisation is one of these new concepts. Hyper-personalisation is a new
concept developed based on artificial intelligence towards influencing consumer habits and
tendencies at “one-to-one” contact points. The purpose of this study is to investigate hyperpersonalisation as a new phenomenon of online video streaming websites. The attempts
of hyper-personalisation content on influencing and direction online watching practices are
investigated over Netflix example. A literature review is applied in this study and various
theoretical discussions are included. In this study reveals that Hyper-personalisation content
is a determinative tool to direct consumer behaviours and watching habits and predicted
individualisation in watching the culture of cinema art.
Volume
6Issue
13Collections
The following license files are associated with this item: