Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZengin, Ferhat
dc.date.accessioned2023-10-16T17:28:33Z
dc.date.available2023-10-16T17:28:33Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2149-9446
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5911
dc.description.abstractYapay zekâ teknolojilerinin tüketici davranışlarını etkilemeye ve yeni tüketim alışkanlıkları oluşturmaya başlaması iletişim alanında ortaya yeni kavramların çıkmasına neden olmaktadır. Hiper kişiselleştirme de bu yeni kavramlardan bir tanesidir. Hiper kişiselleştirme, tüketici alışkanlıklarını ve eğilimini “bire bir” temas noktalarından etkilemeye yönelik olarak yapay zekâ tabanlı gelişen bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı, yeni bir olgu olarak karşımıza çıkan hiper kişiselleştirmenin, çevrim içi video akış siteleri üzerinden araştırılmasıdır. Bu bağlamda hiper kişiselleştirilmiş içeriklerin çevrim içi izleme pratiklerini etkilemeye ve yönlendirmeye dönük girişimleri Netflix örneği üzerinden betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada literatür taraması yapılmış ve çeşitli teorik tartışmalara yer verilmiştir. Bu araştırmada hiper kişiselleştirilmiş içeriklerin tüketici davranışlarını ve izleme alışkanlıklarını yönlendirmede başat bir araç olarak kullanıldığını ortaya koymuş, sinema sanatında seyir kültürünün bireyselleşmeye doğru yöneliş gösterdiğini tespit etmiştir.en_US
dc.description.abstractArtificial intelligence technologies started to influence consumer behaviours and create new consumption habits. Therefore, new concepts have emerged in the field of communication. Hyper-personalisation is one of these new concepts. Hyper-personalisation is a new concept developed based on artificial intelligence towards influencing consumer habits and tendencies at “one-to-one” contact points. The purpose of this study is to investigate hyperpersonalisation as a new phenomenon of online video streaming websites. The attempts of hyper-personalisation content on influencing and direction online watching practices are investigated over Netflix example. A literature review is applied in this study and various theoretical discussions are included. In this study reveals that Hyper-personalisation content is a determinative tool to direct consumer behaviours and watching habits and predicted individualisation in watching the culture of cinema art.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTRTen_US
dc.relation.isversionof10.37679/trta.959576en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHiper Kişiselleştirmeen_US
dc.subjectKişiselleştirmeen_US
dc.subjectNetflixen_US
dc.subjectYapay Zekâen_US
dc.subjectSinema Seyir Kültürüen_US
dc.subjectDijital Sinemaen_US
dc.subjectHyper Personalizationen_US
dc.subjectPersonalizationen_US
dc.subjectNetflixen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectCinema Viewing Cultureen_US
dc.subjectDigital Cinemaen_US
dc.titleYapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesien_US
dc.title.alternativeArtificial Intelligence and Personalized Viewing Culture: Hyper-Personalization of Art Works on Netflixen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTRT Akademien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6785-3257en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage700en_US
dc.identifier.endpage727en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorZengin, Ferhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess