Türkiye’deki Halkla İlişkiler Lisans Bölümlerinin Müfredatlarının Dijitalleşme Bağlamında İncelenmesi
Özet
Günümüz Halkla İlişkiler uygulamalarının büyük
bir çoğunluğu dijital ortamlarda sürdürülmektedir.
Bu durum Halkla İlişkiler uzmanlarının eğitim
sürecinin de yeniden ele alınması zorunluluğunu
ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın temel amacı;
Türkiye’de lisans düzeyinde verilen halkla ilişkiler
eğitiminde dijitalleşme olgusunun ne derecede
etkili olduğunu ortaya çıkarmak, bu noktadaki
eksikleri belirlemek ve belirlenen eksikleri
giderecek çözüm yolları bulmaktır. Türkiye’deki
halkla ilişkiler eğitiminin dijital ortamlardaki
Halkla İlişkiler uygulamalarına temel oluşturacak
düzeyde katkı sağlayıp sağlamadığına yönelik
tespitlerde bulunmak çalışmanın önemini
oluşturmaktadır. Çalışmada içerik analizi yöntemi
kullanılarak Türkiye’de Halkla İlişkiler lisans
programı bulunan üniversitelerin bölüm
müfredatları ve ders içerikleri dijitalleşme
bağlamında değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda 30 üniversitenin müfredatında
toplam 44 tane dijital içerikli dersin yer aldığı tespit
edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre dijital
derslerin içeriğinin büyük ölçüde sosyal medya,
web tasarımı, grafik tasarımı ve dijital pazarlama
konularından oluştuğu bilgisine ulaşılmıştır. Dijital
Halkla ilişkiler olarak bilinen PR2.0 ile ilgili olarak
ise hiçbir dersin bulunmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca
yine Yapay Zeka, Nesnelerin İnterneti ve Robot
Teknolojiler içerikli Web 3.0 Web 4.0 ilgili
derslerin de üniversite müfredatlarında olmadığı
da görülmüştür. The majority of today's public relations practices
are continued in digital environments. This
situation has revealed the necessity of the
education process of public relations experts. The
main purpose of this study; In Turkey in the license
level in the license level, it is to determine the
deficiencies at the point of digitalization in the
public relations education, to determine the
deficiencies at this point and find the solutions that
will resolve the deficests. Public relations education
in Turkey is the importance of trying to determine
whether it will be based on public relations
practices in digital environments. In the study,
content analysis method using the Public Relations
license program in Turkey, the Department
Curriculums of Universities and Course Contents
were evaluated in the context of digitalization
As a result of the study, the curriculum of 30
universities has been found to have 44 digital
content courses. According to the results obtained,
the content of digital courses is largely of social
media, web design, graphic design and digital
marketing issues. In relation to PR2.0, known as
Digital Public Relations, it is understood that there
is no lesson. In addition, it was also seen that
artificial intelligence, internet and robot
technologies content web 3.0 Web 4.0 related
courses are not in university curriculums.
Sayı
28Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5909Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: