Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Hilal
dc.contributor.authorTürker, Onur
dc.date.accessioned2023-10-16T16:34:38Z
dc.date.available2023-10-16T16:34:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2147-5717
dc.identifier.issn2147-6152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5909
dc.description.abstractGünümüz Halkla İlişkiler uygulamalarının büyük bir çoğunluğu dijital ortamlarda sürdürülmektedir. Bu durum Halkla İlişkiler uzmanlarının eğitim sürecinin de yeniden ele alınması zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın temel amacı; Türkiye’de lisans düzeyinde verilen halkla ilişkiler eğitiminde dijitalleşme olgusunun ne derecede etkili olduğunu ortaya çıkarmak, bu noktadaki eksikleri belirlemek ve belirlenen eksikleri giderecek çözüm yolları bulmaktır. Türkiye’deki halkla ilişkiler eğitiminin dijital ortamlardaki Halkla İlişkiler uygulamalarına temel oluşturacak düzeyde katkı sağlayıp sağlamadığına yönelik tespitlerde bulunmak çalışmanın önemini oluşturmaktadır. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak Türkiye’de Halkla İlişkiler lisans programı bulunan üniversitelerin bölüm müfredatları ve ders içerikleri dijitalleşme bağlamında değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda 30 üniversitenin müfredatında toplam 44 tane dijital içerikli dersin yer aldığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre dijital derslerin içeriğinin büyük ölçüde sosyal medya, web tasarımı, grafik tasarımı ve dijital pazarlama konularından oluştuğu bilgisine ulaşılmıştır. Dijital Halkla ilişkiler olarak bilinen PR2.0 ile ilgili olarak ise hiçbir dersin bulunmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca yine Yapay Zeka, Nesnelerin İnterneti ve Robot Teknolojiler içerikli Web 3.0 Web 4.0 ilgili derslerin de üniversite müfredatlarında olmadığı da görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe majority of today's public relations practices are continued in digital environments. This situation has revealed the necessity of the education process of public relations experts. The main purpose of this study; In Turkey in the license level in the license level, it is to determine the deficiencies at the point of digitalization in the public relations education, to determine the deficiencies at this point and find the solutions that will resolve the deficests. Public relations education in Turkey is the importance of trying to determine whether it will be based on public relations practices in digital environments. In the study, content analysis method using the Public Relations license program in Turkey, the Department Curriculums of Universities and Course Contents were evaluated in the context of digitalization As a result of the study, the curriculum of 30 universities has been found to have 44 digital content courses. According to the results obtained, the content of digital courses is largely of social media, web design, graphic design and digital marketing issues. In relation to PR2.0, known as Digital Public Relations, it is understood that there is no lesson. In addition, it was also seen that artificial intelligence, internet and robot technologies content web 3.0 Web 4.0 related courses are not in university curriculums.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherIğdır Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectPR 2.0en_US
dc.subjectDijitalleşmeen_US
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectPR 2.0en_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.titleTürkiye’deki Halkla İlişkiler Lisans Bölümlerinin Müfredatlarının Dijitalleşme Bağlamında İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Curriculums of Public Relations Licenses in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofIğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6628-4080en_US
dc.authorid0000-0002-5119-0313en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage278en_US
dc.identifier.endpage290en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKılıç, Hilal
dc.contributor.institutionauthorTürker, Onur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess